SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Friday, December 10, 2010

WAK TENI NAN ADO, WAK MAN PUN BULEHLAH..!

Mase coti sempena Maal Hijrah tu, mak tido kat umah aku. Saje jer amik mak... Plus, pagi tu aku nak berurut. Aku nie jenis kalau gi berurut musti nak mak temankan. Gediks tau! Bese la... I kan anak manja, gitu..! Ahaks3...

Mak kata nak masak2 pagi tu. Pastu, nak ajak abang & family makan2 sekali. Mak masak kari telur rebus, ikan masin goreng, kacang buncis goreng & ikan goreng. Makan ngan nasik panas2. Terbaik, wok..! Brunch (BReakfast + lUNCH) terus! He3...

Untuk dessert, mak aku ade masak bubur kacang. Tapi, memasing dah tak buleh nak ngap dah sebab perut dah ketat. Postpone ke belah petang. Dalam pukul 6 p.m, abang aku & family sampai. Nak terjah bubur kacang katanye... Aku rase sesudu 2 jer. Mende2 manis nie aku kureng sket.

Sampai ke malam abang aku & family lepaking kat umah aku. Plus, malam tu, aku tapau sate, nak makan ramai2. Memula, gigih carik sate Wak Teni kat Bumbung Biru. Tapi, tutuplah plak! So, terjah sate Wak Man kat City Mewah. Alhamdulillah... ado!


~ Abang aku, mak & my 'sayang' ulang makan nasik. Aku ngan Kak Aneem makan sate jer.


~ Duta kicap Jalen yang pemalu tak hengat! Ha3...


~ Kesian kat Lip2 ngan Odah. Tertido2 diorang. Tak sempat nak makan sate. Cam Lip2, sampai jer umah aku, memang dia dah tido pun. Odah lak, baring2 sambil minum susu, terus terlelap. Kepenatan pun ye gak kot sebab diorang kan baru balik coti2 Malaysia kat Pangkor...

Korang dah start coti2 Malaysiakah?

4 comments:

LeeAneem said...

teluk senangin plak....

azzey said...

Areleez: bertuahnya badan mak masak ek.....

ArELeEz said...

LeeAneem,
jom2!

ArELeEz said...

azzey,
i kan mmg anak yg b'tuah.. la3..

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google