SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Tuesday, October 19, 2010

4 BIJI, 3 KALI SEHARI... TSK3...

Semalam, aku terjah spital lagik... Bukan sebab sakit/hape2... tapi, sebab ade appointment dengan doktor. Appointment tu pukul 9 a.m. Kitorang sampai spital pukul 8.20 a.m. Sempat la breakfast dolu kat kantin spital. Aku amik mee goreng. My 'sayang' lak amik nasik goreng. Fail lah rase mee goreng aku tuh. Potong betul! Rase nak refund jer. Hu3... Nasik goreng my 'sayang' memang terbaiklah..! Rase rugi plak tak amik nasik goreng. Tsk3...

Pukul 8.40 a.m, we ols menapak ke Klinik 6. Letak kad, tunggu kat ruang menunggu, tak sampai 5 minit, nurse panggil aku masuk bilik scan. Settle scanning, terus jumpe pakar O & G. Dr Shanti Jeyapalan namenye. 1st time dapat doktor pompuan, wok..! Rase macam nak peluk cium jer doktor tuh! Owh... hapekah..?! ;P Ye la kan... before this, sume lelaki, Chinesse. Malu2 kucing ah kak, noks..! Awwsss! Ha3...

Well... bile dah depan doktor tu, mula la 1001 soklan aku tanye kat dia. Bese la... kite nie kan patient... Banyak mende yang kite tak tau. So, kene la tanye! Betul tak?

Doktor check2 hape2 yang patut then, suh gi farmasi, amik ubat. Sekejapan jer...


~ So skang, ubat nie la yang aku kene consume. Banyak wooo... kene telan..! 4 bijik sekali makan, 3 kali sehari, amik after meal. Sehari = 12 bijik masuk perut. Adeh3... Sib baik kapsul. Kalau jenis yang kecik2, comel2, bulat2 tu, perrgghhh..! Dia punye pahit, toksah citerlah! Kalau makan ubat jenis tu, musti aku standby gula2/jus/air yang ade flavour untuk elak aku muntah. Tu pun muka dah berkerut2, hokay..!

Ah kak memang fobia ngan ubat2-an. Bercinta la nak suh aku telan! Mase kecik2 dolu, kalau nak bagi aku makan Panadol untuk kanak2 yang kaler pink tuh, musti mak aku hancur2kan jadik serbuk, buh dalam sudu, buh air sket. Pastu, telan sambil minum air masak yang banyak! Konon2 kalau hancur2kan camtu, rase dia tak pahit sangat la... Hape punye teori daaa..?! ;P

Errr... tumpang tanye... ade tak ubat yang rase macam ayam KFC? Heh3... (Lempang, jangan tak lempang! Adeh3...)

2 comments:

My Little Diary said...

salam perkenalan,
rajin2 makan ubat ye.. hehe

http://cikidis.blogspot.com/2010/10/cinta-tak-kenal-siapa.html

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

My Little Diary,
salam p'kenalan to u too..!

tgh merajinkan diri la nih! hu3..

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google