SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Wednesday, October 6, 2010

GEGAK-GEMPITA RAYE 2010 (EPISOD: BAKAR-MEMBAKAR)

Makanye, sesi bakar-membakar pun bermula... Excited gilerlah! Sebelum nie, aku selalu jadik tukang makan jer. Tapi kali nie, aku jadik 1 of the tukang bakar lak. Rase macam best lak jadik tukang bakar. Tu yang tukar profesion tuh! He3...


~ Memula, kite bakar ayam dolu sebab antara sume2, ayam kan lame sket nak masak.


~ Pastu, kerang lak take over. Mengikut feedback yang we ols terima, ramai la plak yang sker makan kerang malam tu. Actually, kerang malam tu adalah sebagai experiment. Kalau sambutan menggalakkan, makanye pasnie buleh la bakar kerang banyak2. ;D Tapi, aku for sure tak sentuh punye..! Tak minat keranglah.


~ Next adalah sutun. Baik punye beratur! Macam sate sutun plak. Hiks...


~ Sosej pun ado..! Mak Yang sponsor kalau tak silap aku. Instead of sosej, Mak Yang ade jugak sponsor ikan termenung.


~ Lastly, bakar udang. Yang daging burger tu adalah tambahan. Disebabkan tetamu yang datang adalah di luar jangkaan, makanye my 'sayang' sepantas kilat gi frozen yang berhampiran, borong daging burger, nugget ngan sosej. Mase tu dah rase ngeri2 dah sebab takut kot2 ade tetamu yang tak merasa langsung sebarang jenis bbq. Memang la mak aku ade jugak buat nasik impit, kuah lodeh ngan mee goreng. Tapi, yang tu pun sold out, hokay..! Dasat2...


~ Wajah2 excited tak hengat...


~ Aku tak edit pun gambar nih. Tapi, dia cam ade bubble2 kan? Apsal ntah jadik camtu?!


~ Nak terbang la plak Abang Mie tuh... He3...


~ Bakar, jangan tak bakar!!! ;P

Bermandi asap & peluh aku malam tu. Fuh! Penat! Tapi, best! Happy jer... Sampai time nak tido pun muka atak senyum maaa... ;D


*Nantikan update seterusnye...

2 comments:

azzey said...

Areleez: Nak BBQ lg!

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

azzey,
jom2..! this month plak, nak x?

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google