SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Thursday, October 14, 2010

HAPE ADE DENGAN... CEKAK & HAIR BAND..?!

Rambut aku nie tak la panjang sangat & tak la pendek sangat. Setakat paras bahu jer pun... Kalau kat umah, aku memang tak buleh blah kalau tak pakai cekak ngan hair band. Sebab kalau tak pakai musti serabai!

Nak citer la sket kan, pasal koleksi cekak yang aku ade. Actually, takde la koleksi sangat pun sebab aku nie jenis yang pakai 1 dolu, bile dah rosak/patah, baru beli lagik 1. Baru2 nie, cekak polka dot aku patah. Cekak tu antara yang paling lame la aku pakai. Murah jerk! RM 2.50 kalau tak silap aku. Tapi, tahan lame, wok..! Selesa pun selesa. Tapi, bile dah patah, kene la beli lain kan... Mase nak buang cekak polka dot tu rase macam nak nangis jer. Sebab lame kan dia berkhidmat untuk aku. Tetibe dah kene masuk dalam bakul sampah. Tsk3...


~ Cekak Mickey Mouse purple nie la pengganti yang polka dot tuh. Harga lebih kureng same rasenye. Saiz jer kecik sket. Tapi, sayang... Jangka hayat dia pun tak lame. Tak sampai sebulan, dah patah! Hu3... Ke aku saje patahkan? Sebab cekak nie lembut sangat. Pakai dengan tak pakai, macam same jer... Tu yang aku geram, dok terover kepak tuh! ;P


~ Ganti lagik... Ganti dengan cekak dark blue geometric nih. Harga adalah RM 2.90. Macam best! Tapi, tak sampai sebulan jugak, dah 'arwah'... Sebabnye, my 'sayang' tertindih mase tido. Hadoi!


~ Nekadlah 1 hari tu untuk beli cekak lain iaitu cekak pinky nih. Harga dia pun RM 2.90. Murah kan? Kose ah kak nak beli yang mahal2 tau! ;P Yang nie, sampai la kot sebulan... Pastu, tak buleh pakai dah sebab patah. Aku pakai ganas sangat kot..! Hapekah..??! Hu3...


~ Terpaksa la tukar lagik, carik yang baru... Jumpe yang wavy purple nih. Nie yang paling latest la nih. Masih bertahan sampai skang. Dah almost 1 month aku pakai. Harap2 serasi & 'jodoh' kami berpanjangan... Fuh3!!!


~ Mase beli cekak wavy purple tuh, aku beli sekali hair band nie. Pun murah jugak iaitu RM 2.50. Macam hair band, aku memang tak buleh beli banyak2 dalam satu2 mase. Sebab nanti musti banyak yang hilang. Paling banyak pun aku ade 3 dalam satu2 mase. Tapi skang, dah tinggal 2 sebab yang kaler ijo tu dah lesap. Mane aku campak ntah?! Last jumpe kat bawah sofa. Baik punye landing sampai dah berhabuk2. Selepas 'didobikan', dia hilang balik, sampai la skang. Jenuh aku carik tak jumpe! Errr... korang ade nampak tak? Ngeh3...


~ Sekian cerita cekak & hair band... ;)

2 comments:

azzey said...

Arelez: ape kata ....guna cekak yg dibuat dr dawai plak. dawai yg tebal tu. gerenti susah nak patah! ha3....

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

azzey,
xagak2 la tu.. well.. hape kata, kakak pakai dolu. testin'2! klu ok kang, baru la org follow.. he3..

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google