SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Friday, October 8, 2010

BERAYE KE SUNGAI BULUH

Last weekend adalah best! Sebab we ols sume telah melancarkan trip to Kajang. Memanglah Kajang jer pun... Tapi, syiok sebab konvoi ngan adik-beradik, buat macam2 aktiviti. Tu yang super2 double2 bestest tuh! He3...

Trip nie, aku yang plan. Bese la... aku kan pencetus idea. ;P Aku plan dah lame, since dalam bulan pose lagik. Konon2 trip ke Kajang nie = beraye kat umah kakak aku la kan... Kalau ikut plan asal, we ols gi a week after coti raye aku. Tapi, abang aku lak ade kursus kat Pangkor. So, cancel... Plan #2 nie pun memang bukan planlah! Sume cam spontan jer sebab memula cam tak jadik. Pastu, macam jadik lak! Makanye, we ols pun setuju untuk start konvoi after balik keje on Jumaat (1 Oktober 2010). Yang menyertai konvoi adalah aku-my 'sayang', mak, A_bern, nenek serta abang & family. 2 bijik keta jer... Sume pakat2 nak gather kat umah mak. Ikutkan nak bertolak dalam pukul 6 p.m. Tapi, aku balik lambat hari tu. Kene take over keje Hafiz sebab dia dapat Coti Isteri Bersalin. Last2, lepas Maghrib baru gerak dari umah mak. Hu3...

On the way, memang tak snap hape2 pun. 1st sebab dah malam. 2nd sebab bateri camera ngan handphone dah kong. Makanye, menyanyi2 jerlah aku dalam keta... sampai mak ngan nenek pitam dengor kemerduan suara ah kak..! Ho3!!! Penat berkaraoke, aku mentido plak, sampai la ke Sungai Buluh. Sungai Buluh adalah our 1st pit-stop sebab nak beraye kat umah Uda aku. Sebelum bertolak, kakak aku dah roger2 Uda, suh masak nasik ngan lauk best2 siap2 sebab kitorang nak terjah! Sampai sane dalam pukul 10 p.m. Lapor giler sebab tak lunch lagik. Salam2, terus carik nasik! Ha3...

Ade nasik putih + tom yam campur + sutun masak kari berkicap + ayam goreng. Santak perut ah kak, hokay..! Lepas borak2, we ols mintak diri dolu sebab nak terus ke Kajang plak, umah kakak aku. & di Kajang jugaklah we ols spend time selama 3 hari, 2 malam... Macam pakej hotel plak tapi, hotel yang f.o.c punye..! Ko ado..??? ;P

2 comments:

azzey said...

Areleez: Masa kat umah uda tu mmg giler2 punya lapor!

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

azzey,
tau xpe..! dah pedih2 dah perut org tau! hu2..

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google