SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Monday, September 6, 2010

UMAH NOSTALGIA...

Selepas menziarah pusara arwah abah, we ols teruskan perjalanan ke umah Cik Ros (sedara jugak la nih kiranye...) sebab mak aku ade hal sket nak jumpe dia. Nak sampaikan pesanan nenek aku.

Pastu, aku buat suggestion, ajak sume konvoi ke umah nostalgia... iaitu umah lame kitorang. Plus, tak jauh dah pun dari situ. Sume pun setuju. Makanye, let's down memory lane, bebeh! ;)

Sekejapan jer dah sampai. Pejam-celik, pejam-celik jer. Sebab memang dekat jer. Excited betul aku! Rase nak melompat2 pun ade bile nampak umah nostalgia tuh! Tak tau la kenapa?! Tapi, aku masih waras! Masakan seorang isteri yang solehah lagik berjiwa suci muslimah sejati nak terlompat2 kan... Agak2 la kan... Heh3...

Turun2 jer dari keta, terus sawan camera! Well... ade aku kesah..??! ;P


~ Mempersembahkan... umah nostalgia kitorang. Mase arwah abah ade dolu, we ols dok sini la... Mak aku cakap best sebab dekat ngan jiran2... jiran2 pun baik2... dekat ngan surau lagik... even arwah abah adalah imam kat surau tuh. Kalau raye lagik meriah, mak aku la kata... Aku tak hengat 1 hape pun sebab mase tu aku kecik lagik. Abah meninggal mase umur aku 6 bulan (baby). Tu yang bertambah2 ilang ingatan tuh! Sob3...

Pas abah meninggal, mak aku jual umah nie kat orang yang dok umah tu skang. Mak angkut kitorang balik kampung atuk belah mak. Bermula la episod sadis kitorang... Kalau nak citer memang tak abis 1 entry la... Plus, sedih la... Tapi, aku memang ade plan nak buat entry bersiri. Nanti la, ek!


~ Kanak2 riang yang adorable... Ahaks3...


~ Pose daripada makhluk yang sungguh comey... Ecewah! ;P


~ Nie lawak kategori sengal tahap gabanz! Ko bayangkan la... depan umah orang tu... buleh buat aksi ganaz camnie! Memang muka kalis malu betullah! Muahaha...


~ Sengal lagik..! Tapi, best! You ols memang rocklah! Yeah2..! Ha3...


~ My 'sayang' bikin onar, buat muka macam orang nak carik gaduh ngan tokey belacan! Ha3...


~ Ha! Buleh pun posing secara berhemah! ;P


~ Abang aku & family pun nak enterframe jugak. Lip2 tak abis2 nak jadik duta keamanan. Isk3...


~ Surau yang jemaahnye diimamkan oleh arwah abah... Lokasi dia memang betul2 kat sebelah umah nostalgia kitorang tuh.

Kat seberang jalan sane ade sungai tau! Kitorang pun berjalan2lah gi tengok sungai tu sementara mak aku dok menyembang dengan owner baru umah nostalgia tuh. Tapi, aku tak buleh snap2 dah sebab bateri kamera kong... Uhuks3...

Sesuatu yang nostalgia tu, adakalanye best & adakalanye menyentuh jiwa kan?


Truly, Madly, Deeply by AreLeez Adnan

2 comments:

azzey said...

Areleez: Solehah x bp ada kot.....So & So adela......hi3.....

p/s: kat surau tu le slalu pagi dgr ceramah ngan aruah abah.....sob3.....

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

azzey,
chait! jeles la tuh!

p/s: sob3.. (jugak..)

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google