SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Wednesday, September 8, 2010

MENU SAHUR & BERBUKA POSE 23 & 24 RAMADHAN

Terus jer, ek?! Takde mukadimah sangat. Janji update! He3...

Menu Sahur 23 Ramadhan:-
~ Nasik panas + telur mata goreng, buh kicap, bawang ngan cili padi. Alhamdulillah...

Menu Berbuka Pose 23 Ramadhan:-
~ We ols dapat jemputan daripada Acik Ajis (hubby Cik Am). My 'sayang' pun bawak la aku ke umah Acik Ajis. Mase kitorang sampai, sunyi-sepi jer umah dia. Gelap lak tuh! Pintu berkunci! Aku suh my 'sayang' roger2 Acik Ajis, adekah sungguh bagai dikata/jemputan dibatalkan? Rupe2nye, Acik Ajis suh datang berbuka kat umah Mak Ngah la... Nie kes miscommunication la nih..! Hadoiyaiii...! Sib baik sempat lagik nak ke sane.

Sampai jer sane, diorang tengah gigih buat preparation. Aku pun tolong2 la hape2 yang patut... Menu of the day adalah nasik putih, ayam masak merah, gulai daging, sayur goreng bersuun, rojak petis, ikan masak kari hijau, tembikai, air asam boi, rambutan laichi & murtabak. Banyak, owhhh... Terus aku cam, 'Bbrrppp...!!!' Tapi, dalam hati jer la... Cover2... sebab segan lorrr... ;P

Menu Sahur 24 Ramadhan:-
~ Mase berbuka kat umah Mak Ngah tu, diorang ade tapaukan gulai daging ngan ayam masak merah. So, reheat lauk2 tu jerlah.

Menu Berbuka Pose 24 Ramadhan:-
~ Aku roger2 abang aku, ajak berbuka kat umah mak. Makanye, merasalah kitorang air tangan mak... Mak buat ayam goreng daun kari. Perrgghhh..! Sodap... ;D

Harap mahap sebab gambar2 nan ado. Kebulur tak hengat sampai ilang ingatan nak amik gambar. Heh3...


Truly, Madly, Deeply by AreLeez Adnan

2 comments:

azzey said...

Areleez: Rambutan laici tu ada lgi kah? nak sikit! hi3...

ArELeEz said...

azzey,
ade. tp, kat pokok dia la.. heh3..

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google