SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Monday, September 27, 2010

GEGAK-GEMPITA RAYE 2010 (EPISOD: UMAH CIK WOK)

Umah seterusnye yang kitorang terjah adalah umah Cik Wok. Cik Wok nie adalah kawan mak aku. Sebelum nie, penah sekali gi umah dia. Masuk nie, dah 2 kali la kiranye.


~ Borak2 sambil makan kuih raye dolu sebelum makan menu spesel sebab Cik Wok baru nak hidang2. Sabor2... He3...


~ Menu speselnye adalah nasik impit & kuah lodeh. Disebabkan perut aku dah santak, makan tak hengat kat umah Pak Tam, makanye, aku makan sket jer. Tu pun suh my 'sayang' suapkan. Sharing2 la...


~ Kak Aneem ngan Uteh. Sedondon la plak ijo kan...


~ Dah takde mende lain dah yang nak dijadikkan props. Sudu pun, sudulah... Janji rock!!! Sudu = rock tau! Ha3...


~ 'Memang bagusss...' He3...


~ Baik punye tersandar sebab dah kekenyangan... Nie kalau Cik Wok kasik bantal nie, sure berebut2 nak grab bantal! ;P


~ Odah masih gigih makan. Kuih raye jalan, nasik impit pun dia bedal gak. Badan maintain slim... Jeles ah kak, hokay..! Hu3...


~ Aku berkenan kat tudung kakak aku nih. Plus, aku dengki ngan beliau sebab beliau selalu dapat tudung yang cun2 pada harga yang sangat2 berpatutan..! Kadang2 aku pegi & beli kat tempat yang same jugak. Tapi, apsal ade jer yang tak kene?! Awning pendek la... bulat sangat la... tajam sangat la... Padahal, dia fitting, aku pun fitting gak hape..?! Tsk3...


~ A_bern plak take turn. Cedok, jangan tak cedok!!! Heh3...


~ Sawan camera nie memang tak kira tempat & sukar dikawal. Ha3...


~ Pak Teh (t-shirt ijo & dok atas kerusi depan cermin) pun dah kekenyangan.


~ A_bern lagik dasat, ko! Siap baring2 lagik!


~ Mak yang ayu lagik bertatasusila... Jauh sangat beza ngan anak2 & menantu2nye. ;D


~ Wajah penyeri majlis. Ecewah! Ahaks3...


~ 'Cepat2! Sorokkan makanan tu dari makhluk besar lagik ensem kat belakang tu!' kata kakak aku... Ha3... Larikkksss...!!!


~ Sebelum balik, sempat la mak amik gambar ngan Cik Wok. Terima kasih Cik Wok sebab sudi layan kitorang yang telah mengabihkan boreh kek umah Cik Wok. Jasamu dikenang... ;)

Kembara raya 4 Syawal tak berakhir di situ sebab ade 1 lagik umah yang kitorang terjah. Umah last for 4 Syawal.


*Nantikan sambungannye..!

2 comments:

LeeAneem said...

mak n menantunya yang ayu n bertatasusila..sila betulkan ye..

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

LeEanEEm,
ek elleh..! nak jugak..! isk3..

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google