SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Thursday, September 9, 2010

MENU SAHUR & BERBUKA POSE 27 RAMADHAN

Gigihnye aku nak mengupdate pasal menu sahur & berbuka pose nih. Fuh! Naik cramp dah jari2 mungilku nie mengetuk keyboard! Secara marathon plak tuh! Adeh3...

Hmmm... lupakan jerlah pasal jari2 ku itu. Let's check it out untuk 27 Ramadhan lak. ;)

Menu Sahur:-
~ Mak aku buat wake up call pukul 4.45 a.m. Memang buleh dikatakan hari2 pun mak aku buat wake up call untuk aku bangun sahur. Sebab mak memang dah arif sangat habit aku nih! Kalau dah mentido tuh, fuh! memang cukup payah nak bangun! Walaupun mak aku kejut tapi, bese la kan... musti bertangguh2 punye nak bangun..! Pukul 5.05 a.m baru aku hegeh2 nak bangun! Nie kalau mak tau, musti kene tarbiah! Huuu...


~ Lepas basuh muka, aku terus bersilat kat dapur. Macam bosan jer sebab asik2 lauk telur mata goreng jer kan... So, aku plan nak masak lauk lain yang tak kureng simplenye iaitu sambal tumis ikan bilis wif telur hancus. Sume bahan2 memang dah get ready dalam fridge. Tinggal nak main campak2 jer. Makan ngan nasik panas2, memang terbaiklah..! Heh3...

Menu Berbuka Pose:-
~ We ols berbuka kat umah mak. Abang aku & family pun ado. Mak aku masak nasik goreng ngan ayam masak tomato. Seperti bese, nasik goreng mak akan sold out! Dah macam 1 kewajipan plak untuk menghabiskan nasik goreng air tangan mak nih. Sebab kalau tak abiskan, nanti macam terkenang2 jer... He3...


Truly, Madly, Deeply by AreLeez Adnan

No comments:

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google