SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Monday, September 20, 2010

GEGAK-GEMPITA RAYE 2010 (EPISOD: JOM SARAPAN!)

'Gegak-gempita' tuuu..!!! Tak agak2 ko, pilih tajuk! Heh3... Tapi, memang betul2 punye gegak-gempita wooo... Sebab, dah la dapat berkumpul ramai2, gi jalan2 beraye lagik, sawan camera same2, makan2 tak hengat... perrgghhh..! Memang terbaiklah Raya 2010! ;D

Seperti bese, disebabkan banyak giler gambar2 yang nak dijaja & giler banyak mende yang nak diciter, makanye, aku akan buat entry secara berepisod. Korang assume jer macam drama bersiri kat Slot Akasia TV3 tuh! Yang pastinye akan ditonton, ditonton & ditonton lagik..! Ecewah..! ;P

1st episod, ah kak nak citer pasal pagi raye dolulah. Dah jadik tradisi family aku untuk makan same2 lepas sume mandi sunat Aidilfitri. Kalau ade yang baru nak mandi tatkala sume orang dah tercangak2 kat meja makan, memang ade la yang nak kene tarbiah secara rohani ngan mak aku! So, awas, ek!


~ Antara menu santapan adalah lemang. Beli jer... Sadis, owhhh... kalau cakap pasal lemang nih. Ye la kan... kitorang dah plan baik punye nak buat projek bakar lemang di malam raye. Tapi, hapekan daya... kite hanya merancang tapi, Tuhan yang menentukan... Buluh lemang 'tak dapat dikesan' atas faktor2 yang tak dapat dielakkan. Terpaksalah cancel projek bakar lemang di malam raye... Tsk3... :(


~ Ketupat pun ado! Tahun nie, mak aku rajin lak nak anyam ketupat. Before this, belasah ketupat segera jer...


~ Nie pun menu tradisi nih! Name saintifik resepi nie adalah ayam sirsau. Hanya yang seketurunan ngan aku jer yang tau hapekah maksud di sebalik 'sirsau' tuh! Complicated sket kalau nak explain. Yang pasti, ini adalah resepi turun-temurun yang diasaskan & diwarisi daripada arwah ayah (ayah = atuk aku. Aku saje jer gediks panggil ayah. Cucu yang manja la katakan... He3...) Kalau ayah yang masak, confirm terkenang2 jer dalam mimpi!


~ Acara wajib... berposing sebelum ngap! Owhhh... yeahhh..!


~ Wif Tok Janggut. Eh, silap! Abang aku la... Heh3...


~ Sudah jadik duta keamanan... Bagus2... ;P


~ Gelak sakan mak aku!


~ My 'sayang' memang pemalu! Kan..??! ;P

Kalau makan ramai2 ngan family camnie, memang tak sedar diri bile nak berenti?! Sambil borak tangan tu dok menjalar jer carik makanan. Perut dah santak pun gigih ngap3 lagik. Haish! Anak sapa la nih? Ngeh3...

*Nantikan episod seterusnye..!

2 comments:

azzey said...

Areleez: bkn pemalu.....tp penyegan je...hi3..

p/s: mmg happening la dowh!

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

azzey,
pemalu dgn penyegan bkn same dgn jer kah? isk3.. confuse ah kak, noks!

p/s: betul3!!

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google