SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Monday, September 20, 2010

JAUH DI MATA, DEKAT DI HATI...


~ Ini adalah A_bern, anak sedara aku yang pertama merangkap anak kakak aku. Aku rase, korang pun dah quite familiar kot dengan dia nih sebab banyak jugak wajah2 dia yang aku jaja kat sini.

Well... walaupun A_bern nie kadang2 brutal, moody, nakal & bla3... tapi, dialah jugak teman sepergaduhan aku. Sebab aku sker sakat dia. Kadang2 sampai dia nangis2, siap report2 kat ibu dia (kakak aku la tu...) Puas jer hati aku kalau dapat sakat dia sampai menangis! Ha3... Mak ngan kakak aku memang geleng kepala jerlah... ;P Tapi, tak la all the time aku asik nak sakat2 & gaduh2 ngan dia kan... Sebab A_bern nie merangkap teman sepermainan aku jugak. Even aku dah kahwin nie pun, aku dok main ngan dia. Masuk bilik dia, baring same2 atas katil, pastu nyanyi2 tak hengat, memekak2. Bile dah penat menyanyi sakan, kitorang create game lain plak sampai la bosan! Aku ngan A_bern telus. Takde maknanye nak cakap bermunge2, kias2 bagai... Kalau hape yang dia buat aku nampak tak elok/tak bagus, aku sound jer terus! Kalau aku cam terover ke kan... aku pujuk la dia balik. Aku buat camtu pun sebab aku sayang kat dia gak. Gitu la kekdahnye...

Tapi, next year, maybe aku dah tak buleh sakat/gurau2 ngan dia dah sebab kakak aku nak bawak dia dok Kajang. Means, transfer sekolah la. Skang nie, dia dok ngan mak aku. Mak aku musti windu kat dia punye..! Hmmm... bukan hape, setelah ditimbang-tara, rase2nye better dia dok kat Kajang ngan kakak aku merangkap ibu dia. Decision nie pun dibuat atas pertimbangan bersama. Bukanlah bermakna mak ngan kami sume kat sini tak sayangkan dia tapi, nie sume untuk kebaikan dia. At least, kakak aku buleh pantau segala2nya pasal A_bern. Sakit, pening pun ibu dia ade.

Walaupun A_bern jauh di mata tapi, dekat di hati kami sume... Aku sentiasa doakan A_bern jadik anak yang baik, cucu yang membanggakan, anak sedara yang hebat & manusia yang berguna... Insyaallah... Amin...

2 comments:

azzey said...

Areleez: fuiyoo! Hidup acu !!! ha3....klu syg kena le bg duit raya lagi dan lagi.....hi3....

p/s: windu gak ngan dia nih...:)

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

azzey,
isk3.. asik2 mintak duit jer! pokai la ah kak camnie! hu3..

p/s: org pun windu gak tp, windu nak buat dia nangis! ho3!!!

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google