SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Monday, September 6, 2010

MENU SAHUR & BERBUKA POSE 21 RAMADHAN

Kite terus masuk isi kandungan, ek?! Takde mukadimah pun kira aci la kan... Heh3...

Menu Sahur:-
~ Aku reheat balik lauk2 berbuka on 20 Ramadhan tuh. Pastu, goreng telur mata, buat tambah2 lauk.

Menu Berbuka Pose:-
~ Bab nie memang meriah tahap gabanz sebab berbuka kat umah mak. Macam2 makanan ado..! Yang masak sendirik... yang tapau PARAM... sume pun ado! Ko pilih jer mane ko nak.


~ Cekodok pisang yang my 'sayang' request. Bulat2 jer...


~ Nasik goreng yang sold out! Macam magic, owhhh... pergerakan mangkuk nasik goreng nih! Sekejapan ke hulu... sekejapan ke hilir... Tau2 jer dah kosong! Fuh! Tak sempat aku nak rase! Hu3...


~ Ikan tumpi... requested by majority except aku sebab aku tak sker. Aku kan memang tak buleh blah kalau lauk2 yang tak digoreng nih! Rase cam tak masak jer. Tekak aku tak buleh terima la... Kadang2, rase rugi jugak sebab aku tengok diorang makan macam sodap giler jer. Hu3...


~ Cekodok udang... aku yang request. Air tangan mak aku nih! Best2..! Tak toleh kiri-kanan dah aku bile dapat ngap cekodok nih! Marvellous!


~ Yang nie pun aku yang request, bihun Singapore. Pun mak aku yang masak. Sodaplah! Kakak aku siap tapau bawak balik Kajang lagik, ko..!


~ Kek batik in da house... Kakak yang tapau kat PARAM. Dia kata murah as compared to kat Kajang nun. Sebab kat sane sepotong = 3 hengget. Kat sini sepotong = sehengget lima posen jerk. Giler sekali ganda beza tuh! Dasat2... Thank God sebab aku dok kampung... ;)


~ 1 side of the juadahs...


~ & another side of juadah. Meriah bukan? Owhhh... I likeee... ;D


~ Kitorang jugak telah menjemput beberapa tetamu untuk same berbuka pose & memeriahkan majlis. Tetamu2 kehormat yang hadir adalah seperti gambar di atas. Dari kiri: Wan (cousin), Mak Lang, Along (cousin) & Ana (cousin).


~ Aku tak paham apsal abang aku sanggup enterframe camtu sekali! Musykil2... ;P


~ Nenek aku pun ado. Atas tiket jemputan VVIP nih! He3... Tiap kali ade flash camera, tiap kali tu jugaklah nenek aku melatah. Ha3... Lawaklah!


~ Posing, jangan tak posing! Ecewah!


~ Yang nie gambar WAJIB! La3... ;D


~ Tukang tuang air yang gigih berposing sambil tuang air! Cian dia... gigih tuang air tapi, takde sape hiraukan. Tu yang aku snap2 jugak tuh! Amik hati... Nanti kang dia takmo dah amik job tuang air, sape yang susah? Heh3... Larikksss...!!!

Memang bestlah hari tu. Rase macam hari2 pun nak berbuka camtu. Pastu, mak masak. Musti makin comel2 anak2 & menantu2 mak nanti. Baju raye pun tak muat! Ha3...


Truly, Madly, Deeply by AreLeez Adnan

No comments:

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google