SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Thursday, September 2, 2010

MENU SAHUR & BERBUKA POSE 20 RAMADHAN

Let's check it out menu sahur & berbuka pose 20 Ramadhan plak! ;)

Menu Sahur:-
~ Seperti bese, reheat lauk2 lebih berbuka on 19 Ramadhan. Koselah nak masak beriye kan...

Menu Berbuka Pose:-
~ Ade juadah yang ditapau & ade jugak yang aku masak. Aku drive hari tu. Dalam pukul 4 p.m, my 'sayang' roger2 suh tapau lauk sebab my 'sayang' balik lambat, tak sempat nak ke PARAM. My 'sayang' suh tapau yang kat housing area kitorang tu jer. Sebab dia tau, bini kesayangan dia nie memang bapak la malas nak gi PARAM sorang2 ngan panasnye... ngan parking susahnye... Heh3...

Ade bukak 3 stalls kat situ. 1 jual kuih-muih, 1 jual lauk-pauk & another 1 tu jual soya kot. Aku singgah kat stall yang jual lauk-pauk ngan kuih-muih jer. Tapi, ah kak yang jual lauk-pauk tu, punye la lambat nak cedok lauk masuk dalam plastik. Lapanploh minit aku tunggu, owhhh... Padahal customer ade 4 orang jer pun mase tuh. Memang la orang kata bulan2 pose nie kene la banyak2kan bersabor kan... Tapi, time bulan2 pose nie jugaklah tahap kesaboran aku macam tak semenggah jer... Rase macam nak jadik incredible hulk jer... Kalau tak, abis ijo sume lauk-pauk ah kak tuh! Huuu...

Juadah2 yang aku tapau adalah:-


~ Tauhu telur masak hape ntah?! Aku tengok macam best jer... siap, 'Gulp3!!!' lagik kan... So, beli jerlah.


~ Kurma ayam pun aku tapau jugak. Tapi, my 'sayang' makan terus sakit perut memulas2! Marathon ke toilet la my 'sayang' natijahnye..! Plus, pas semayang Maghrib dia cam dah berbuih2. Basi la tu kan? Aku report la kat mak aku, mak cakap maybe santan dia tak masak kot... Hmmm... ke tong sampah la jawabnye... :(


~ Sambal tumis ikan bilis wif petai. Tapau jugak. Banyak nie = 2 hengget. Rase dia ok la jugak kan... Tapi, ikan bilis tu tak digoreng. Aku sker yang dogoreng dolu. Baru la masyuk, babe..! Failed sket la di situ...


~ Kuih-muih nie aku tapau kat stall kuih-muih. Popia goreng ngan karipap kentang. Yang berniaga tu adalah seorang pak cik & anak pompuan dia, I guess... Cian la tengok pak cik tuh sebab basah2 baju dia kene ujan sebab sebelum tu ujan lebat giler wooo... Muka plak memang innocent la... Isk3... Nie kalau mak aku yang beli nie mau 'tik3...' airmata dia bercucuran nih. Mak aku kan ratu airmata... Ngeh3...


~ Ayam masak lemak nie my MIL yang kasik. Errr... actually, tak tau la either status dia dikasik/diseludup oleh my 'sayang'. Ha3...

Tu jer juadah yang ditapau. Juadah yang dimasak oleh aku plak adalah:-


~ Nasik goreng belacan... Harum semerbak jer bau belacan... Perrgghhh..! ;D


~ Telur dadar... Buat yang bese jer sebab mayonis abis stock la... Yang bese nie pun sold out jugak maaa... ;P


~ Desert of the day adalah buah tembikai yang aku beli mase kuar carik tudung saji ngan mak aku tuh & buah epal. Nie jenis tembikai yang panjang2 + lonjong2 tu. Bukan yang bulat2 tuh! Rase dia ok la... not bad. Plus, aku rase lagik terbaik sebab bile kite kunyah dia cam rangup2... 'krup-krap, krup-krap' jer... ;D

Errr... enough tak untuk 2 orang makan? Ngeh3...


Truly, Madly, Deeply: AreLeez Adnan

2 comments:

azzey said...

Areleez: sjk bl sker mkn belacan......

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

azzey,
sejak azali maa.. sudah lupakah? isk3..

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google