SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Thursday, September 9, 2010

MENU SAHUR & BERBUKA POSE 28 RAMADHAN

Hari nie, hari last pose sebab sok dah raye! Yee haaa..! ;) Tapi, sebelum bergumbira & bersker-ria, ah kak nak continue update pasal menu sahur & berbuka pose 28 Ramadhan. Harus, gitu..! Hiks...

Menu Sahur:-
~ Sekali lagik we ols bersahur dengan nasik putih & telur mata goreng, buh kicap, bawang & cili padi. Giler banyak bulan pose nie kitorang makan telur! ;P

Menu Berbuka Pose:-
~ Berbuka kat umah mak aku lagik..! Horray2..! Best2..! Tapi, this time tak disertai dengan abang & family. So, kebest-an tersebut macam kureng la sebab kureng meriah di situ... Hu3... Kitorang pun decide last minute nak berbuka kat umah mak. Lupa lak nak roger2 abang aku. Gitu la kekdahnye...

Menu2 berbuka ade yang mak aku masak & ade jugak yang we ols beli kat PARAM. Well... PARAM kat sini masih beroperasi seperti bese walaupun dah dekat sangat ngan tarikh raye. Tapi, tak semeriah mase memula dolu la...

Jom tengok hape yang mak aku masak?! ;D


~ Menu utama nih! Requested by ah kak lah! Heh3... Ayam masak kari tak kari. Jangan pelik mendengor namenye sebab dia same jer macam masak kari tapi, pekat sket. Aku yang gediks gi bagi name tuh! ;P Antara santapan tradisi family aku gak nih!


~ Ayam masak tomato yang direheat. Lauk berbuka semalamnye la nie... tak abis. Elok lagik kondisinye, takkan nak buang kan... Sayang, owhhh... Plus, aku sker la tengok presentation dia. Macam sempoi tapi, hebat jerk..! Padahal, mak aku main letak jer ikut sker dia..!


~ Sambal tempoyak pun ado. Yang nie katanye, pembuka selera. But, not to me la... sebab aku memang tak sentuh langsung! Maklum la... I kan tekak New York... Ha3... Larikksss..!!!


~ Yang nie baru la pembuka selera bagi aku... ikan masin goreng bercili kering. Jangan tak tau, ek! Makanan ruji orang New York nih! Ahaks3...

Hokay! Tu yang mak aku masak. Jom tengok lak hape yang kitorang tapau kat PARAM!


~ Agar2. 3 ketul = sehengget. Aku beli 2 hengget. Mak aku amik 3 ketul, yang 3 lagik bagi kat nenek aku.


~ Fav ah kak nih! Makanan cucuk2... He3... Tapi, yang kaler ijo berbungkus daun pisang tu bukan fav ah kak, hokay! Tu fav my 'sayang'... kuih koci sagu.


~ Popia basah pun ado. Beli 2 hengget = 6 ketul.


~ Yang nie plak, memang nak kene fire... zasss3!!! Aku suh posing, dia gigih cover muka pakai senduk nasik. Macam la muat! Haish!

Macam mane, ek nak kasik my 'sayang' sawan camera cam aku jugak? Any ideas, you ols..?!


Truly, Madly, Deeply by AreLeez Adnan

No comments:

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google