SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Tuesday, August 23, 2011

MENU BERBUKA PUASA 20 RAMADHAN 2011

Berbuka puasa beramai2 di rumah Uteh kat Batu Gajah nun! Best2..! He3...

~ Best sangat sampai dalam kereta pun aci nak senyum2 jer. Penyakit apa ntah?! Aku pun tak tau! Ha3...

Plan gerak adalah pukul 5.15 p.m. Tapi, biasalah kan... plan2 nie selalunya memang ke laut! Sila rujuk kelambatan tersebut kepada abang aku, ye!

Aku ym message abang kata gerak lepas Asar, dalam pukul 5.15 p.m camtu la... Buleh beliau kata aku takde roger2! Owh... sentap ah kak tau! Uhuks3...

Even aku pun terlambat jugak la sket kan... Pukul 5.30 p.m baru sampai rumah mak. Tapi, abang aku lagik lambat! Pukul 6 p.m plus-minus la baru sampai. Owh... nehi3 betul! Hu3...

Sampai Batu Gajah dalam pukul 7 p.m. Sekejap lagik dah nak berbuka. Tapi, my 'sayang' gigih nak mencarik PARAM, nak beli kuih katanya... Biasa la my 'sayang' kan... Mana buleh dipisahkan dengan PARAM! Owh... nehi3 lagik..!

Sekali, PARAM kat sana tak banyak. Yang ada pun jauh nun di sebelah sana lagik! Keputusan muktamad, beli jerlah kuih kat stall tepi jalan. Nasib baik ada lagik 1 stall & kuih pun nasib baik ada lagik. Tu pun tinggal karipap dalam 15 ketul, pulut panggang seketul & burger Malaysia 4 ketul. Ah kak borong semua sampai adik2 yang jual tu lapanploh kali tanya, 'Betul ke kak nak semua?' Owh... yeah, bebeh..!

Diorang maybe pelik sebab yang ada dalam kereta cuma 5 orang. Kuih beli berketul2! Ha3...

~ Dah sampai kat rumah Uteh. Semua dah sedia terhidang. Bagus! Tak payah susah2 ah kak nak menolongnya. Buat macam rumah sendirik, ye! Ahaks3... Menunya adalah ayam masak tomato, sup sayur, ikan rebus goreng, ikan rebus kukus goreng tepung, ikan masin goreng, air Ribena & kuih-muih seperti yang tersebut di atas. Marvellous2... ;P

~ Pajeri terung pun ado. Mak buat, dipotluckkan ke rumah Uteh.

~ Sebelum berbuka, harus ada sesi berposing! Bukan secara tak hengat tapi, secara bertatasusila. Menghormati bulan Ramadhan kata ko! Hiks...

~ Mak sedang gigih menyendukkan nasik. Anak2 + menantu2 masih sakan berposing! Ngeh3...

~ Apa masalah my 'sayang'... aku pun tak tau! Jadik, sila abaikan, ye! Haish!

~ Pak Teh tersenyum melayan tetamu... Pak Teh nie quite pak lawak jugak la... Cuma tak berpeluang jer nak masuk Raja Lawak. He3... Tapi, memang... apa jer yang keluar dari mulut Pak Teh, aku rasa sume cam lawak bajet nak gelak jer... Kalau tak gelak pun musti senyum2 simpul walaupun Pak Teh cakap mende serius. He3...

~ Peace, ya'll..! ;D

~ Penuh sabor menunggu azan Maghrib...
Azan jer, terus baca doa, terus ngap3!!! Buruk perangai! Hu3...

Lauk memang sodap & kena sangat dengan tekak aku. Walaupun 1st time jumpa ikan rebus kukus goreng tepung tapi, aku dah mula jatuh chenta dengannya... Sodaplah! Sampai tak sedar dah berekor2 aku ratah! Ha3...

~ Kami pulang lebih kureng pukul 10 p.m. Entry diakhiri dengan hand love statue kami yang tidak asing lagi... Bajet romantic abis la konon! Ha3...

Peace!!! ;P


:: Like tak? Like tak? Like la... Mekacih... ::



6 comments:

Zie Madini said...

aduii..neguk lior tengok..hehe. gluppp gluppp :D

Unknown said...

u n hubby are so romantic! hehe abaikan je gambo nak cucuk idung tu. hehe

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

Redbloodsnow,
holloh3.. he3..

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

Fantabulous Mommy,
romantic? ha3..

aah. abaikan jer. sadis betul! hu3..

azzey said...

waaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...jeles2 dh lama x g umh uteh....

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

azzey,
la3.. *nada b'lagak!* ha3..

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google