SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Saturday, August 20, 2011

MENU BERBUKA PUASA 16 RAMADHAN 2011

Dah sampai 16 Ramadhan punya update. Ada lagik 4 hari nak kejor! Fuh! Chaiyok2!!! ;P

16 Ramadhan... kami berbuka kat rumah sendirik jer... Menu plak, seperti biasa, ada yang ditapau & ada yang dimasak sendirik jugak.

Petang tu, my 'sayang' tak dapat amik kat opis sebab ada hal. So, aku tumpang Ros. Sampai rumah, terus bersilat kat dapur! Masak nasik & asam pedas ikan termenung. Bahan2 sume dah siap, actually. Even ikan pun dah siap siang.

Masa pergi pasar ngan mak hari tu, aku beli stock ikan untuk rumah aku sekali. Mak dah siap2 siangkan jugak. Dicuci bersih lagik ko! Owh... heaven betul! He3...

~ So, menu berbuka puasa untuk 16 Ramadhan adalah asam pedas ikan termenung, kuih-muih, satar, daging masak kicap, sambal kerang & air oren. 

Satar tu aku yang request & aku jugak yang makan sorang2. My 'sayang' cuit sket, aci merasa jer. Seketul = 50 sen. Disebabkan aku jer yang bakal makan, so beli 4 ketul = 2 hengget. 

Sodap! Plus, bulan Ramadhan jer ada jual satar kat sini. Bulan tak Ramadhan, nan adonya..! Lain la kat area Pantai Timur nun! Of cos la semedang ado kan... Hmmm... tetiba rasa nak dok kat Pantai Timur plak. Buleh makan satar hari2 secara hebat! Owh... apakah..??! Adeh3...

Lepas nie nak beli lagik. Nak beli banyak2, makan sorang2. Wah! Ada unsur2 tamak haloba di situ..! Tak gitu Cik Senah? Ha3...


:: Like tak? Like tak? Like la... Mekacih... ::



7 comments:

Latika.Dot.Dot. said...

makan ber2 je?
amboii meriahh yee

fairus said...

DAH 2,3 KALI SAYA ADA BACA DALAM BLOG ADA TULIS IKAN TERMENUNG.. IKAN APE TU? MEMANG NAMANYA BEGITU KE?

fairus said...

DAH 2,3 KALI SAYA ADA BACA DALAM BLOG ADA TULIS IKAN TERMENUNG.. IKAN APE TU? MEMANG NAMANYA BEGITU KE?

FirZie83 said...

leez...sata tu mmg menjadi idamanku..huhu..sadis x dpt2 lagi kat borneo nih..huhu

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

Latika.Dot.Dot.,
aah. b'dua jer.. sbb tu kene meriah2! ha3..

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

fairus,
ye la.. mmg nama dia camtu. rase2nye dia same jer dgn ikan kembung kot. if xsilap la..

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

Nama ku Nur Azeani Kamarudin,
sama la kita.. fav gak tuh! tp, kat borneo ada chicken wing panggang yg best kan? owh.. t'ingat2 lagik kesodapannye.. owh3..

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google