SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Thursday, July 7, 2011

SINARIO CAFE

Dari Airport KK kami terus jumpa owner homestay yang kitorang nak duduk. Dapat jer kunci, terus rebut2 bilik & rest sekejap.

Memasing tak lalu nak tido sebab kebuluran tahap gaban! Maggi Air Asia yang harganya melampau tak mampu menangkis rasa lapor tuh! Hu3... So, kami pun keluarlah mencarik port untuk makan.

Biasa la kan... kalau dah ramai2 tuh, confirm la banyak cadangan yang timbul. Nak makan tom yam la... apa la... yang si A-im lak tak abis2 nak ke Inanam. Kejap2 kang sebut Inanam. Lepas tu Inanam lagik! Lawak betul! Seperti Inanam & A-im tak dapat dipisahkan lagik..! Till now, kalau sebut Inanam, musti terbayang2 muka A-im. Ha3...

~ Pusing punya pusing, akhirnya kami jumpa cafe nih. Sinario cafe namanya. Singgah tu pun sebab nampak banner yang memaparkan gambar nasik ayam kukus. Tau jer la bila lapor kan... nampak banner makanan pun dah terliur2! Ha3...

~ Ini air bandung spesel. Comel kan diorang buat presentation? Macam2 gelas ado, hokay..! Ada yang panjang, ada yang bulat... macam2 la... Kitorang siap gediks lagik pilih2 nak gelas mana?! Ha3... Air bandung biasa, actually. Tapi, diorang add on cincau ngan aiskrim. Jadik macam float la... Sodap!

Kalau korang gi KK, aku syorkan korang terjah Sinario Cafe nih! Banyak choice makanan. Macam aku, aku pilih Nasik Goreng Lalap. Ada nasik goreng + salad + timun + isi ayam goreng. Sodap la kalau ikut tekak aku. My 'sayang' lak makan nasik beriyani ikan. Pun sodap! 

Harga macam harga cafe la... Sesuai la kot dengan keadaan cafe tuh. Macam Nasik Goreng Lalap aku tu harga dia 12 ++ hengget. Total sume untuk 14 orang makan adalah dalam 100 hengget.

Antara banyak2 pinggan, pinggan aku yang paling licin. Tak tinggal sisa langsung! Dengan salad2 + timun2 sekali aku ngap! Kena gelak2kan ngan diorang pun aku buat dek jer. Lapor, dowh..! Hu3... 


*To be continued...


No comments:

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google