SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Monday, July 18, 2011

BERPANTANG SEAFOOD

Entry nie adalah kesinambungan dari entry Polyp nih.

Mak ada appointment kat spital dengan doktor Klinik Pakar ENT. So, dalam pukul 8.40 a.m aku bawak mak ke spital sebab appointment adalah pukul 9 a.m.

Ramai jugak yang buat rawatan kat Klinik Pakar ENT nih. Mak dapat nombor 22. Lama jugak menebeng menunggu sebelum dipanggil masuk. Hu3...

Tak lama lepas tu, abang aku sampai. Cadangnya nak tunggu sampai mak abis jumpa doktor la... Tapi, abang aku nak ke pasar, beli barang sket. So, dalam pukul 11 a.m camtu, abang aku cha alip bot.

~ Turn mak dah sampai. Doktor check2 & interview mak sket2. Then, doktor suh ikut nurse untuk spray hidung. Confirm la mak aku dah menggigil2 lutut! Even nak masuk bilik doktor tadi pun dah seram2 katanya... Mak2... He3... Nurse masukkan 1 alat macam spray dalam hidung mak. Spray tu akan buat mak rasa pedih sket & kebas. Lepas tu, nurse suh masuk bilik scan lak. 

~ Kat bilik nih lagik la mak aku seram! Masuk2 jer, mamat medical assistant tuh suh mak baring atas katil. Siap selimut2 lagik! Kesian ada... rasa lawak2 pun ada tengok mak nervous2 camtu! ;P Doktor masukkan camera dalam hidung mak. Lepas tu, doktor panggil aku untuk join tengok sekali kat monitor. 

Doktor kata, mak takde masalah besar la. Just bengkak sket disebabkan allergic. So, doktor suh mak pantang makan seafood macam udang, sutun, ketam & yang sewaktu dengannya. Belacan pun tak buleh sebab belacan kan dibuat dari udang. Means, apa2 yang mengandungi seafood secara langsung/tak langsung, memang mak kena pantang makan.

Terus mak jadik sadis. Sebab seafood nie quite favourite mak jugak la especially sutun. Kesian mak aku tau! Hu3... Tapi kan, dalam pada dok kena pantang makan tuh, mak aku redah jugak makan sutun seekor 2. Haish! Mak2... Camno tuh? ;P

Apa2 pun, alhamdulillah la... sebab hidung mak takde serious injury/infection. Allergic jer... Doktor bagi mak ubat untuk kawal allergic tuh. Means, makan ubat bila perlu jer. Masa dekat farmasi untuk amik ubat, abang aku datang balik dengan Lip2 & Odah. Melepak kat rumah abang la mak hari tu...

Next appointment adalah pada 3 Oktober 2011.

No comments:

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google