SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Wednesday, July 6, 2011

MENJAGA BOOTH SKM

Mini Karnival Jualan Koperasi tu berlangsung selama 3 hari, bukan 4 hari cam yang aku mention sebelum nie. Hari pertama tu pendaftaran. Untuk hari pertama staf Hilir Perak tak jaga booth sebab ada staf Ipoh yang datang bawak risalah bagai & jaga booth sekali.

Untuk hari ke-2 hingga 3, baru kitorang gilir2 jaga booth. Aku ditugaskan untuk arrange jadual menjaga booth. Senang la sket kalau ada jadual. Takde la yang nak mengelat kan... ;P

Hari ke-2, Encik Amir ngan Hafiz (sesi pagi), aku ngan Ros (sesi petang). Hari ke-3, Encik Fadzil ngan Encik Bos (sesi pagi), Encik Sukeri & Encik Din (sesi petang). Begitulah kekdahnya...

~ Pukul 1.50 p.m aku dah siap. Amacam? Santek tak spec baru? Ahaks3... Tak abis2 tanya pasal spec baru! ;P

~ Tengah tunggu Ros datang amik aku kat rumah. Sesambil tu kita bercamwhorelah! Heh3...

Pengunjung tak ramai sangat. So, memang giler bosan la melangut kat booth tuh! Paper dah baca dari kulit ke kulit pun belum jugak pukul 5.30 p.m. Hadoi la...

~ Dalam pukul 4 p.m, Encik Sukeri datang jenguk booth. Dia datang bawak anak dia nih, si Upin Ipin. Aku panggil dia Upin Ipin sebab suara dia kecik macam suara Upin Ipin. Bila dia bersuara, aku sker gelak2kan. Dengan fizikal dia yang kecik molek, ngan suara yang ala2 Upin Ipin tuh, memang giler comel, hokay! Hiks...

~ Petang tu ada pertandingan bercerita kanak2. Contestants tak ramai. Ada la dalam 5 orang. Yang dalam gambar tu la juaranya. Tajuk citer dia Princess Applelina. Costume pun ala2 princes jugak. She's the only 1 contestant yang berciter dalam bahasa Inggeris. Self-confident dia pun tinggi. Maybe sebab tu dia menang. 

~ Lepas tu, ada pertandingan sepak raga. Main dia cam main sepak raga biasa, aci timbang2 bola tapi, yang pelik sket adalah pemain wajib pakai baju Melayu. Siap ngan samping buat selempang lagik ko..! Dasat2... ;P

~ Sepak raga tu game untuk kaum Adam. Untuk kaum Hawa lak ada game musical chair. Sampai patah-riuk kerusi kena kerjakan ngan diorang! Nak merebut kerusi kata ko..! Ha3...

Pukul 5.30 p.m, kitorang 'tutup kedai'. Tak lalu dah nak tunggu sampai pukul 6 p.m. Aku roger2 my 'sayang' suh amik. My 'sayang' bawak mak ngan Mak Lang sekali sebab diorang nak cuci2 mata kat karnival tuh.

Aku belikan mak buku doa. Harga 17 hengget jer tapi, berbaloi sebab ada 1001 doa yang buleh diamalkan. 

~ & tetiba perut rasa lapor. Makanya, ke Nasa Tom Yam lah kami sume...

~ Sate tu appetizer jer tau! Main course tak sampai lagik, so kita mentekedarah sate dolu! Perrgghhh..! Dasat betul pola pemakanan!!! ;P

*Tamat...

No comments:

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google