SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Friday, July 15, 2011

MERAHNYA HANTARAN ITU...

Mak buat hantaran lagik... Kali nie untuk hantaran bertunang anak Nenek Busu (mak sedara mak aku).

Memula, Nenek Busu suh mak buat banyak2. Tapi, mak kata mak buatkan 1 jer la sebab tempahan baju raya mak tu pun lagik sebabun belum siap.

~ Dah sampai rumah Nenek Busu. Mak aci bagi hantaran tu jer. Tak dapat nak join kenduri bertunang tuh sebab mak ngan aku ada hal. Nak ke Kuala Kangsar.

~ Meghahnya mak ngah betul hantaran tuh! Dah temanya meghah kan... Follow jer la... Mak buatkan coklat yang dibungkus dengan kertas khas kaler putih-merah, then mak buat jadik macam munge2. Lepas tu, susun santek2.

Mak sudahkan hantaran tu kat rumah aku. Means, mak tido kat rumah aku la. Sebab soknya kan kami nak ke Kuala Kangsar. Sekali harung jer. Senang.

Aku tolong2 jugak la kan... Tolong gunting2kan kertas putih-merah tu ikut saiz yang mak aku nak. Bab2 menjadikkan ia seperti munge2 memang aku tak join. Tangan pengkar, takde seni langsung! Seni menjahanamkan ada la. Ha3...

Pukul 3 a.m baru siap, noks! Walaupun mata aku dah kelat2, tapi aku gigih gak teman mak buat sampai siap. Mak sudahkan hantaran, aku layan HBO. Ha3... Bagus betul! Anak sapa la nie? ;P

No comments:

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google