SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Tuesday, July 12, 2011

FIREFLY DI HATIKU PLAK

Flight balik terpaksa dipecahkan kepada 2 trip sebab kehabisan ticket. 1st trip adalah pukul 1 p.m. Aku, my 'sayang', my MIL, abah, Abang Udit, Memem & Jijah naik 1st trip. 2nd trip adalah pukul 3.30 p.m. Yang nie untuk Awa, Roy, Qistina & Udda. A-im balik sorang2 ke Johor.

~ Balik naik Firefly.

~ Bye2 Sabah... We'll miss you..! Sob3...

~ 1/2 way, aku dah mentido. Terjaga sekejap bila air craft gegar2 sebab cuaca kureng baik.

~ Mendung... Nak hujan... Plus, dah hujan renyai2 sket dah pun. Siap ngan kilat2 sekali.

~ Lama jugak Firefly dok gegar2. My 'sayang' dah cuak sket. My MIL lak kumat-kamit baca segala jenis surah. Aku? Owh... aku cool jer... Ecewah! ;P

~ Ingatkan dah nak landing time sebab dah nampak rumah2 + bangunan2 tu kan... Rupa2nya jauh jugak lagik.

~ Sekali lagik, aku rasa nak geget2 awan yang memutih tuh! Owh... geram, noks! ;P

~ Nampak kan kemendungannya?


~ Hokay! Yang nie baru betul2 dah nak landing time... Plus, Encik Kapten (pilot) pun dah buat landing announcement.

~ Sepang... kot2 la... Aku aci hentam jer. Ha3...

~ Semakin hampir... Apa ke huduh sangat pemandangan yang aku snap nih?! Haish!

Alhamdulillah... selamat jugak kami landing kat KLIA, walaupun bergegar2 sebab cuaca buruk tuh. Cuma 1 jer terkilan! Tak dapat amik gambar stewardess tengah buat isyarat2 bagitau apa perlu dibuat semasa dalam air craft & semasa berlaku kecemasan. 

Alaaa... yang dia dok depan sambil tangan ke kiri, ke kanan... pusing2 ke belakang tu lah! Ghalit sangat dok tengok stewardess yang comel2 tuh dok buat isyarat2 comel tu kan... sampai tak tersnap! Hu3...

Balik rumah kan... aku terus buat macam stewardess tu kat depan cermin. Berangan jadik stewardess comel kata ko..! Ha3... Comel la sangat... Chait!


*Bersambung lagik...

4 comments:

intan morsalin said...

bestnya tgk gamba areleez jalan2 kat sabah...akak ni x pernah sampai agi kat sabah nu...huhuhu..ingidam dah lama nak ke sabah...

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

intan morsalin,
leez nie, klu dah namanya jln2, harus rasa best! kdg2 jln2 dekat cam t intan-k kangsar pun dah rasa best giler sbb mmg sker jln! hiks..

owh.. xpe kak.. nanti ade la rejeki tu. insyaallah.. ;)

Mama Gee said...

boleh on camera ek dlm flight...haha punyalah takut nk on camera takut tak boleh...kalo tau mmg dh lama on..aduyaii

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

Mama Gee,
buleh jer.. yg xbuleh tu mase nak landing & mase nak masuk dlm air craft tuh.

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google