SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Wednesday, November 10, 2010

TAK SODAP KONON..!

Hari Ahad, lepas breakfast, mak call. Mak bagitau yang dia nak ke Darus Syifa', nak bawak anak Cik Siah berubat. Ade semacam ketulan kat breast dia katanye... Dah gi spital tapi, bese la kan... spital musti nak buat macam2 test lagik kan... Doktor syorkan untuk buat operation. Tapi, tarikh tak set up lagik. Kene queue kot. So, sementara nak tunggu next appointment, dia nak trylah perubatan alternatif kat Darus Syifa' dolu. Ikhtiar kan...

So, mak suh aku amik A_bern. Sebab kalau dok sorang2 kang, kebulur lak dia tak makan. My 'sayang' keje. So, aku la yang amik dia. Aku sampai, dia buleh baik punye mentido lagik! Aku kejut kata nak ajak dia gi TF, nak shopping sket. Sepantas kilat dia bangun! A_bern nie pantang dengor perkataan shopping! Bersilat terus dia nak ikut! Ha3...

Tapi, aku tak terus bawak dia shopping. Aku bawak balik umah aku dolu. Pastu, aku kemas2 umah, cuci2 ayam yang my 'sayang' siap2 belikan pagi tuh. Aku cadang nak masak tom yam. Bahan2 macam carrot ngan kuib tom yam lak nan ado. Tu yang terpaksa ke TF tuh. Balik2 TF, terus bersilat kat dapur sebab dah lewat, noks! Dah pukul 1 p.m dah mase tuh. Sib baik masak yang simple2 jer & bahan2 pun sume aku dah siapkan. Tinggal campak2 jer.


~ Mak cik nie sedang mengetest tom yam yang aku masak.


~ Aku tanye sodap ke tak?! Dia kata, 'Tak sodap!' Elleh! Tak sodap konon! Kalau tak sodap, apsal tambah 2 mangkuk? Chait!

A_bern nie bukan hape... dia ngeri nak puji aku. Sebab aku kalau kene puji especially bab2 masak nih, sure sampai minggu depan pun aku dok canang pempujian tersebut! (Tatabahasa baru ye, you ols..! 'Pempujian'. Hiks...) Bese la ah kak kan... Ha3...

2 comments:

azzey said...

Areleez: kena sawan puji! hish!!!

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

azzey,
owh.. bese la tu kan.. ahaks3..

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google