SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Tuesday, November 9, 2010

CITER COTI DEEPAVALI

Abis taklimat, aku, Ena ngan Shiela jalan2 cuci mata kat Greentown Mall (GM). Murni tak ikut sekali sebab nak tukar minyak itam kete katanye... Konon2, nak teman Shiela carik belt ngan anak tudung Syria. Last2, aku terjebak same menyopping. Beli brooch jer pun... Tak kesahlah! Janji shopping! Pompuan katanye kan... He3...

Balik, aku tumpang Ena. Mintak Ena drop aku kat umah mak jer sebab dah plan ngan my 'sayang' nak tido kat umah mak. Plus, soknye tu kan coti Deepavali...

Belah pagi, aku bawak mak ke pasar. Beli hape2 yang patut untuk lauk lunch. Sampai umah, aku tolong potong2. Bab masak2, sume mak aku handle. Heh3...


~ Lauk2 untuk lunch hari tu adalah asam pedas ayam...


~ Ikan & ayam goreng...


~ Kuah pecal...


~ Pucuk ubi rebus... Cicah ngan kuah pecal tu memang terbaik, wok..!


~ Pencuci mulutnye plak adalah pelam gajah, imported dari umah mertua aku. Korang penah dengor tak pasal pelam gajah? Aku 1st time dengor tau! My 'sayang' la yang kata name dia pelam gajah. Ntah betul, ntah kene auta ngan my 'sayang' jer... Tapi, my 'sayang' cakap macam serius. Betul la kot! Pelam dia memang bapak besor. Tak masam. Rangup lak tuh! Memang sodap la...


~ Makcik yang poyos! He3...

Moral of the story, coti Deepavali aku terisi ngan makan2 jerk. Pagi makan... tengahari makan... malam makan... Cer ko cakap, camne la nak buang lemak2 degil? Menternak lagik, adelah! Hu3...

2 comments:

azzey said...

Areleez: ha3....makin mebolat le jwbnya!

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

azzey,
bulat2 pun comel! hiks..

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google