SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Monday, January 31, 2011

SYIFA' AL-HIDAYAH

Aku ke Gombak baru2 ni adalah bersebab iaitu nak ke Syifa' Al-Hidayah. Ye la kan... dah lama tunggu 'permata hati' tapi, belum kunjung tiba. So, apa jer ikhtiar selagik tak melanggar syariat, aku & my 'sayang' akan cuba carik & buat. Perubatan alternatif kat Syifa' Al-Hidayah ni, salah 1 di antaranya la...


~ We ols sampai kat Syifa' Al-Hidayah ni dalam pukul 9.45 p.m. Kalau ikut nombor giliran, kitorang nombor 12 & 13. Aku & my 'sayang' nombor 12. Mak aku nombor 13. Rupa2nya, dia takde la sistem cam 100 % ikut nombor giliran. More to 1st come, 1st serve. But, still kena book nombor awal2 la.

Cam kitorang, my 'sayang' booked nombor last year. Bulan berapa... memang tak ingat dah. Tapi, dah lama la... Means, booked tahun 2010 but, appointment adalah on January 2011. Fuh! Ramai rupanya yang nak buat rawatan kat sini.


~ Mak tengah tunggu turn, ditemani oleh nenek. Memasing muka dah mengantuk. Kesian diorang...


~ Mamat pakai jubah ni tukang panggil patients. Anak Haji Lokman (pengasas Syifa Al-Hidayah) rasanya... Ntah la... Tak sempat lak aku nak bersuai-kenal. Hiks...

Instead of Haji Lokman, ada 2 lagik pembantu yang sama2 merawat pesakit. 1 of them adalah Ashraf Muslim. Alaaa... yang berlakon dalam citer Ustaz Amirul tu..! Kenal tak? Kenal tak? ;P

Aku bajet2, dapat la buat rawatan ngan Ashraf. Tapi, mamat pakai jubah kat atas tu kata, Ashraf takde malam tu. Haji Lokman jer yang available. Owh... hampa & kuchiwa ah kak, noks..! Tsk3... (Gediks, owh..! Ha3...) Haji Lokman pun Haji Lokmanlah! Hokay jer... (statement sodapkan hati. Hu3...)

Haji Lokman bagi surah2 untuk diamalkan. Ada 2 surah. Perlu dibaca selepas Subuh/pagi & Maghrib/Isya'. Masa tengah buat rawatan ngan Haji Lokman tu, tetiba ada somebody terkocoh2 masuk bilik rawatan. Bila aku curik2 usha, 'Eh2! Ashraf Muslim la! Alaaa... apsal la ko baru sampai skang? Cis betul! Hu3...'

The 'best' part was, mak aku lak yang dapat buat rawatan ngan Ashraf. Owh... nom3!!! Sib baik aku gi temankan mak. Buleh la tengok cara Ashraf buat treatment lively! Ahaks3...


~ Camnie la lebih kureng cara Ashraf buat rawatan untuk mak aku. Ni gambar Google jerk. Takde yang aku snap sendirik sebab handphone isn't allowed la... Hu3... Malam tu Ashraf pakai baju kaler sama ngan dalam gambar tuh tapi, without spec.

Mak aku pun Ashraf suh amalkan 2 surah gak. Mak aku buat rawatan sebab tangan selalu kebas2. After 1st treatment, Ashraf kata sume tu sebab mak aku buat keje berat. Hah! Kantoi! Ye la kan... mak aku tu kalau kat umah, instead of menjahit, kejap2 kang dia cangkul2 tanah... tak pun angkut2 tanah. Mak2...

Aku, my 'sayang' & mak ada follow up appointment on 3rd March 2011. Takpe la... redah jer... Plus, dia bukan suh buat mende2 pelik pun. Just bagi surah2 untuk diamalkan. Ikhtiar... Di samping tu buleh gak dapat pahala sebab baca Quran. Apa2 pun, sume yang terjadi & bakal terjadi adalah atas kehendak & izin-Nya. Kalau ade rejeki, insyaallah... & alhamdulillah...


*Credit to: pcsystemtutorial

4 comments:

atien said...

ArELeEz :aarrggh! nakjmpe asyraf !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

a t i E n a b E r n !,
ha3.. jgn jeles! org siap dok depan dia lagik mase nak tuliskan surah2 yg nenek kene baca. ho3!!

azzey said...

eleh org hari2 jumpa asyraf...ada kau kesah? heh3..

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

azzey,
tu asyraf celup..! mmg la xkesah! ha3..

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google