SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Monday, January 31, 2011

INTRODUCING… NURNAJIHA ILIYANI SYAFINAZ

Menu lunch kat umah kakak aku adalah terbaik..! Bukan sebab beliau yang masak tapi, sebab mak aku yang masak. Plus, aku just menebeng kat depan tv jer. No tolong2! Ha3… Larikksss..!!!

Mak aku masakkan ikan tumpi untuk kakak & A_bern yang memang dah lama mengidam nak makan ikan tumpi tuh. Daun pisang yang digunakan untuk balut ikan pun imported dari umah mak aku. Imported secara free lak tuh! Takde kena cukai pun! Haish!

Pastu, mak aku buat pucuk ubi rebus. Pucuk ubi pun imported gak. Pendek kata, pebuh bonet keta dengan daun2 ijo. Ha3… Mak aku buat jugak sambal goreng. Yang ni pun A_bern dok mengidam tak hengat! Kakak aku lak buat masak lemak bayam ngan ikan goreng + cicah kicap. Makan ramai2… Marvellous, weh..! Macam tak sedar dah tambah nasik berpinggan2. ;D

Lepas lunch, rest kejap. Pukul 3 p.m, we ols berdesup lak ke Segambut, umah Andak. Aku, my ‘sayang’, mak & nenek jer yang pergi. Kakak & family tak ikut sebab A_bern skool.

~ Andak baru jer deliver baby gal. Tak la baru sangat, baru abis pantang la… Nurnajiha Iliyani Syafinaz nama baby gal tuh. Anak ke-4 Andak. Maybe the last 1 kot sebab Andak dah 3 kali deliver C-section. Dah cukup kuorum katanya…


~ Nickname baby adalah Jiha. Alooloolooo… tomeinya mulut..! ;)

~ Sembang2 & layan pau. Fresh from oven tau pau tuh! Elok2 we ols sampai, ada orang datang jual kuih pau naik moto. My ‘sayang’ pun beli la. Aku cuit sket jer. Not my type maaa… Kalau inti ayam/daging, aku layan gak. Tapi, ni inti kaya ngan kacang hitam.


~ Sebelum balik, sempatlah berposingan ngan Jiha. Ba2 cak! ;P


2 comments:

azzey said...

bolatnya muka dia...hu3...sebijik cam pak andak...
p/s; woit org msk lah...yg dia tu mentido je..huh!

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

azzey,
mmg bulat! tp, rasanye sejibik cam mak andak la..

p/s: ye la.. ye la.. masak la.. org kan tetamu maa.. ahaks3..

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google