SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Saturday, January 8, 2011

SEMOGA ROHNYE DICUCURI RAHMAT...

Aku bersiaran langsung dari umah abang aku nih. My 'sayang' nak gi beli kayu bakau untuk projek dia. Aku ngeri nak dok umah sorang2, walaupun siang2 hari. Errr... bukan takut... Tapi, kureng berani. Hu3... Makanye, aku mintak my 'sayang' drop aku kat umah abang. ;P

Mak pun ade nih. Maybe malam kang kot baru mak balik sebab nak ikut abang ke Karnival Mahabbah katanye... Actually, we ols baru balik dari ziarah sedara meninggal. Anak Mak Ngah Tariah merangkap sepupu aku yang meninggal tuh. Umur arwah baru 35 tahun kalau tak silap aku. Tapi, dah sampai ajalnye kan... Bukan kira muda/tua. Sumenye dah ditakdirkan. Arwah meninggal sebab sakit jantung.

Mak Ngah kata, arwah memang ade penyakit jantung since kanak2 lagik. Plus, mase tu doktor kata arwah ade 6 bulan jer untuk hidup. Just a doctor's prediction la kan... Tapi, alhamdulillah... sampai jugak hayatnye ke 35 tahun. Sebelum nie, arwah memang depending on ubat2-an la... Yang buat Mak Ngah terkilan sangat adalah arwah meninggal sorang2 kat umah sebab Mak Ngah dok ade kat umah Kak Ros (anak pompuannye). Sampai pengsan gak la Mak Ngah disebabkan terlalu memikirkan keterkilanan tuh. Sib baik tak lame pastu, dah hokay balik.

Ye la kan... dah namenye pun 'anak' kan... Musti la sedih sangat2 if dia pergi tinggalkan kite. Tapi, hape2 pun, kite kene tabahkan hati la... Redhalah dengan ketentuan-Nya...

Al fatihah untuk arwah... Semoga rohnye dicucuri rahmat. Amin...

2 comments:

azzey said...

Memang sadis bila ingat2kan blk. sian mak ngah. Al-Fatihah utk aruah....:(

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

azzey,
yupp! tp, dah ajal kan.. redha jer la..

al fatihah..

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google