SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Tuesday, January 11, 2011

MOH KE ULU CHEPOR..!

Ini citer family day out plak. Before this, dok planning nak ke Teluk Senangin. Suddenly, ada suggestion from abang aku iaitu mandi-manda ke Ulu Chepor. Ah kak hokay jer..! Plus, reason yang diberi pun cam munasabah. Kat Teluk Senangin musim banyak lalat katanye... Ntah kisah benor/abang aku auta, wallahualam la kan... Aku memang tak kesah! Janji buleh jalan2 carik pasal, memang aku sker lah! Heh3...


~ Mari bersker-ria, bebeh! Ho3!!!


~ Tetiba cam nak amik gambar pemandangan la plak kan... Hmmm... layan jer lah...

We ols singgah Batu Gajah sebab nak amik Uteh & family. Diorang pun nak join sekali. Plus, 1 jalan jer pun. Means, nak ke Ulu Chepor tu memang lalu umah Uteh. So, takde hape hal!


~ Macam magic, dah sampai! Aku tak hengat la plak berapa jam perjalanan?! Tau2 jer cam dah rase dah aura air terjun tuh. Ngeh3...


~ Mak Yang posing dolu. Nampak tak kat belakang tu? Mak aku pun dah pandai kaco2 enterframe skang, hokay..! Dasat2... Terpengaruh ngan anak2 mak la nih! Ha3...


~ Inilah dia orang banyak lemak tepu lagik degil tapi, takut sejuk! Berendam sekejapan dah surrender. Haish! Tu musti lemak tak ori tu kan? Ha3... Larikksss...!!!


~ Nenek aku tengah melatah. Ha3...


~ Kak Aneem dah get reday nak terjun. 'Jaga2 Cik Salmah..! Mak buyung nak terjun ni! Ahaks3...'


~ Pak Uda tak berendam. Dunno why?! Takut air kot! He3... Tapi, Pak Yang terbaik..! Siap jadik tarzan tak bertauliah lagik, ko..! Ha3...


~ Nenek pun tak terjun gak. Lepaking jer... Memang kalau gi picnik mandi-manda kat mana2 pun, nenek tak follow mandi sama. Tapi, nenek sker tengok anak-menantu-cucu dia berkubang.

Ni baru intro merangkap mukadimah sebab sume pun belum menunjukkan taring yang sebenor lagik. Kalau nak tau camne tahap keganasan taring kami, kenelah tunggu selepas ini! Heh3...


*Bersambung...

2 comments:

zue said...

uih syoknyer p ulu chepor
dah lama tak p sana nih
dah dekat ler ngan umah my mom tuh
ate nape tak singgah ke manjoi

cer citer cer citer

hehehehehe

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

zue,
oo.. org perak jugak ke? sekapal la kite, ye! ecewah!

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google