SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Monday, May 10, 2010

CUBA2 CUCUR BAWANG ADABI

Aku ade beli tepung cucur bawang cap Adabi. So, aku pun trylah masak. Sebelum nie, memang tak penah beli pun. If ikut kat instruction/step2 yang tertera kat pembungkus tuh, just tambah air jer. Tapi, aku nak kasik ade ummpphhh! sket. So, aku tambah ubi kentang & carrot yang dipotong dadu ngan ikan tamban. Buh dalam mangkuk & bancuh sume sekali. Pastu, gorenglah!


~ & hasilnye.......... tarat tat taraaa...!!! Rase dia, hokay la... Not bad... Tapi, rupe dia tak la semenggah sebab aku main campak2 jer dalam kuali. Takde la nampak cam yang jual kat kedai tuh... Bulat2 jer... Cucur aku nie takde yang bulat betul! Sume pun macam2 shape ado..! Janji buleh ngap! He3...


~ Cicah ngan sambal sardin.

Menu minum petang nih. Kenyang sampai ke malam. So, takyah dinner2 dah.


::. TrULy, MaDLy, DeEpLy .::

4 comments:

Solehah said...

ikan tamban tu macam mana hang bubuh leez? kan ada tulang banyak?

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

Solehah,
isk3.. bkn ikan tamban yang besor2 tu. alaa.. yg cam ikan bilis tu, ha..! mane ade tulang. +, mase m'goreng cucur tu dia akan masak sekali la. tulang2 kecik yg ado pun akan jadik rangup maa..

azzey said...

Solehah: Nie mesti kes x suka makn ikan tamban yg kecik2 tuh...hu3....
Areleez: Np x campak je ikan bawal ke,ikan pari ke, ikan keraqpu ke.....lagi terangkatttttttttt beb !!!! he3.....

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

azzey,
agak2 la mak cik, oii..!

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google