SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Friday, May 27, 2011

NASI GORENG KAMPUNG HANTU KAK LIMAH

*Slot Resepi: Ketuk2 Kuali Bersama Areleez (KKBA)

Intro = malas. Mukadimah = takde. Ha3... Buleh gitu buat entry macam gini..! Ngeh3...

Bahan2:-

3 mangkuk nasi putih
1/4 biji kobis (dihiris)
1 genggam ikan tamban (dicuci & ditoskan)
Minyak masak
Serbuk perasa
Garam

Bahan2 Tumbuk:-

1 biji bawang besar
3 biji bawang putih
Secubit garam

Cara2 Penyediaan

1) Panaskan minyak. Goreng ikan tamban hingga sedikit garing. Angkat & ketepikan.
2) Panaskan minyak. Tumis bahan2 tumbuk hingga naik bau.
3) Masukkan kobis. Sebatikan.
4) Masukkan nasi putih. Kacau rata.
5) Masukkan ikan tamban yang telah digoreng tadi. Kacau lagi.
6) Perasakan dengan serbuk perasa & garam. Angkat & hidangkan. Kalau ada stock daun sup, boleh la dihiris2 & ditabur2kan di atas nasi untuk aroma yang marvellous! ;)

~ Nasi Goreng Kampung Hantu Kak Limah. Ha3... Tak agak2 punya nama resepi! Harap2 Mamat Khalid tak saman aku. ;P

Rupa dia memang huduh. Bertepatan la dengan nama dia kan... Ha3... Tapi, rasa dia superb, wok! Woo hooo..! Matikla puji masakan sendirik..! Adeh3...

6 comments:

Mama Gee said...

huiiii nama scintifik sungguh...hehee

viruspadu said...

baca tajuk je dah tergelak2 ni. ha cane nak masak hahahaha

wahida said...

nama nasi goreng ko mmg tak hagak2..hehehe...

ArELeEz said...

Mama Gee,
saintifik sgt sampai saintis2 csi pun susah nak check dna! ha3.. *merepek!*

ArELeEz said...

viruspadu,
pertama sekali, terima kasih sbb tinggalkan 'jejak'. t'haru sbb blogger fames amos sudi singgah. sob3..

xpe2.. gelak2 sakan dolu then, baru masak. amacam? ha3.. tp, klu nak masak sambil gelak2 pun buleh apa..?! lagik naik seri nasik tu kang! ;P

ArELeEz said...

wahida,
well.. u know me..! ;P

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google