SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Monday, October 24, 2011

LAKSA YANG HEBAT!!!

Sebelum aku sambung kesah picnic kat TRAP Sungai Klah tuh, aku nak cerita dolu kesah makan laksa hebat yang mak aku masak. Owh... teringat la pulak kat kesodapan laksa tuh! Cis betul! Hu3...

Begini kesahnya...

Mak kata nak tido kat rumah abang. Lepas tu, mak nak masak2 kat rumah then, angkut ke rumah abang. Makan time dinner. Laksa tu pulak memang termasuk dalam menu yang akan dimasak oleh mak & bakal jadik santapan kitorang yang pelahap nih! Eh, aku tak! Yang pelahap tu my 'sayang', abang & Kak Aneem jer. Ha3...

Pukul 8 p.m kami gerak ke rumah abang. Mak suruh datang lepas Maghrib. Tapi, aku gigih nak habiskan tengok Soffiya dolu. Alaaa... mulut jer kata nak merajuk takmo tengok Soffiya... Tapi, pukul 7 p.m tetap jugak terpacak kat depan tv. Tak bergerak2 dah! Static! Ha3...

~ Kedatangan kami disambut oleh Cik Odah manja..! ;P

~ Kak Yong prefer makan laksa kosong. Means, laksa semata2.  Kuah pun takde, apatah lagik isi kandungan laksa. Kosong habis! Faveret dia kot makan macam tu. Takpe la... Asalkan Kak Yong bahagia... Heh3...

~ Laksa ada.... nasik impit pun ada... nasik putih biasa pun ada... of cos disertakan dengan lauk-pauk sekali. Pilih la nak makan yang mana 1? Memang terbaik untuk memboyotkan perut. Ha3...

~ Laksa yang hebat by mak. Terbaik dari ladang, wok..! Aku nak like berjuta3 kalilah! ;)

Best la makan... Terbayang2 semua masakan mak sampai skang. Bukan setakat terbayang2 jer. Tapi, siap terkenang2 rasa dia sekali tu yang tak menahan tuh! Hu3...

~ Kak Aneem champion of makan malam tuh! Memula, makan laksa. Lepas tu, nasik plak. Bukan sepinggan tapi, berpinggan2, noks! Dasat betul pola pemakanan kakak ipar aku yang sorang nih! Nasib baik badan maintain slim. Tapi, tu yang buat aku jeles tuh! Makan tak hengat tapi, body maintain. Sentapahkaktau! Sebab kalau ah kak makan secara over sket dah macam nak tercabut jarum penimbang tuh! Tsk3...

Macam mana, ha... orang yang spesis makan banyak tapi, tak gemuk nih? Mana la pergi kalori2 yang diorang makan tuh? Musykil ah kak tau! Hu3...


:: Like3, ek! ::

3 comments:

fairus said...

saya tak suka makan laksa.. pernah rasa tapi takleh masuk...

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

fairus,
sama macam my 'sayang', xminat laksa. dia cuit sket2 jer.

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

fairus,
sama macam my 'sayang', xminat laksa. dia cuit sket2 jer.

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google