SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Wednesday, October 19, 2011

BALIK KAMPUNG... MAKAN PELAM... HANTARAN... TIDO... BLA3...

Sabtu lepas...

kitorang balik kampung. Kampung Parit 5 merangkap rumah mertua. Dah lama kot tak tido sana. So, balik kali nie adalah sekali dengan bermalam. 

Adik2 ipar ngan biras yang di perantauan tuh, cuma Awa, Roy & Udda jer yang balik kampung. Tapi, aku tak sempat jumpa Awa ngan Roy sebab diorang dah balik Kuala Kangsar, rumah Roy. Secara automaticnya, Qistina pun takde. Maka sunyilah suasana... Hu3...

Takde apa aktiviti sangat kat rumah mertua selain dari makan nasik... tido... makan buah mempelam... Eh! Buah mempelam tengah mencanak2 berbuah skang nie tau! Pelam telur... pelam putih... kuini... macam2 adolah! Agak2 teringin, aci petik2 jer. Heaven... ;D

Belah malam, temankan Udda buat decor2 hantaran untuk Dadi. Dadi bakal bertunang on 29 October nih. Tapi, aku bukan expert sangat bab2 mendecor2 nih. Aci kata, 'Yes... No... Alright... Thank you...' jer... He3...

Hari Ahad... diorang sume pergi kebun kecuali aku & Udda. Apa lagik..?! Kami berdua bantai tido sepuas2nyalah! Nak2 pulak hari tu hujan lebat. Perrgghhh!!! Pukul 9 a.m start tido, pukul 1.15 p.m baru aku bangun! Dasat tak? Dasat tak? Ha3...

Bangun tu pun sebab nak masak la kengkononnya kan... Masak sama2 ngan Udda. Buat sambal tumis ikan bilis ngan ikan gerut2 goreng. Hokay la tuh! Kan3..??? Ngeh3...


:: Like3, ek! ::


7 comments:

wahida said...

kuini? nak sikit!! sedapnyaaaaa...

diana said...

musim mempelam ka???
bestnya..tapi saya suami tak bagi makan dah mempelam..
takut sakit gigi..heheheh

ArELeEz said...

wahida,
aah. kuini. oo.. minat, ek? bau dia kuat betul! menusuk qalbu kata ko! he3..

ArELeEz said...

diana,
yupp! tgh musim.

Fitri Senin said...

hmmmm...biar betik ko tido dr pagi-malam dik..

ArELeEz said...

Fitri Senin,
eh! alah! typo tuh. mahap3..! nampak sgt m'bongaknye! hu3..

tq sbb tegur. nak gi edit jap.

ArELeEz said...

Fitri Senin,
eh! mane ade sampai mlm. betul la tuh! dr 9 a.m (9 pagi) sampai ke 1.15 p.m (1.15 ptg). mane ade 1.15 mlm?! klu 9 a.m - 1.15 a.m, baru la sampai 1.15 pg maa.. saya masih di 'landasan' yg betul! ;P

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google