SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Friday, October 28, 2011

PADANG POLO

Seperti yang aku mention sebelum nie, sesi picnic kitorang tak terhenti di TRAP Sungai Klah jer. Tapi, melarat pulak sampai ke Ipoh nun!

Idea siapa? Ehem2! Harus la idea aku yang kiut bijak bestari nih! Ahaks3... I like..! ;P

"Abang ada idea tak nak pergi mana lagik? Kalau takde, kita 
pergi Ipoh nak tak?"

"Abang ok jer..."

Begitu la kekdahnya aku mengayat & meroger2 abang aku masa on the way balik dari Sungai Klah. Berkesan! ;P

Moh le ke Ipoh, bebeh! Yahooo...!!! ;D

~ Singgah R&R Tapah kot... (lupa. He3...), beli eskrem yang best nih! Terkagum2 Kak  Yong tengok Acu dia makan eskrem! Ha3...

~ Mengidam nak makan eskrem nie dah lama. My 'sayang' tak approve sebab aku still batuk kaw2 punya..! Tapi, bila bini dia buat ayat power+lentok2+muka seposen, terus secara surprise my 'sayang' belikan. Owh... nie yang buat aku makin sayang berganda2 nih! Ahaks3... 

Memula, plan nak terus ke Greentown Mall (GM) sebab aku nak shopping kain ela. Nak buat baju untuk majlis bertunang Dadi esok. Last2, tukar plan sebab my 'sayang' kata dia lapor. Dok teringat2 sambal tumis ikan bilis ngan telur rebus yang mak bawak kat Sungai Klah tuh. Haish! Ini olang memang kelija makan saja ooo...

So, singgah Padang Polo, sambung berpicnic kat situ. Orang gigih berjogging tapi, kami gigih menternak lemak! Hadoiiyaiii..!!! Bila nak insap nih??! Uhuks3...

~ Bebudak harus la ke playground kan... Baby tengah main buaian, sempat lagik posing manja2. Ha3...

~ Kak Yong lagik la... dari dalam kereta dah mengelejat jerit, 'Acu! Taman!!!' (Taman = playground) Ha3...

~ Yang 'super sihat' pakai tudung pink tu bukan aku. Sila percaya + jangan enlarge gambar. Hu3... Sedeh!

~ Kerana bola pink tu, Baby meraung tak hengat! Bukan sebab cubaan papa dia merebut bola tu tapi, sebab berebut dengan Kak Yong nak bola baru, fresh dari ladang. 

Alkesahnya, aku sorang yang gediks bawak bola Pooh masa nak ke TRAP Sungai Klah. Dah lama dah beli bola Pooh tuh. Simpan elok2, kalau pergi picnic memang aku angkut sekali. Kanak2 Ribena kata ko! He3...

Sampai kat Padang Polo, bebudak nie berebut bola. Kebetulan kat situ ada mamat jual bola ngan layang2. So, aku pujuk Kak Yong, ajak beli bola baru. Tup2 Baby meraung sebab rasa tak puas hati kot sebab Kak Yong dapat bola baru.

~ & akhirnya, dua2 dapat bola baru. Pandai, ek korang mengopakkan poket Acu korang yang baik hati nih?! ;P

~ Anak2 dah 'stabil', si papa pulak buat perangai. Haish! Tak paham... Tak paham... 

~ Manja... manja... manja... & manja... Ada 4 manjas! Hiks...

~ Rifqi adalah baby yang sangat behave yang pernah aku jumpa. Relax jer melekat ngan nenek sambil tengok orang main. Dia cuma nangis bila nak susu/tido. Even nak tidokan pun sonang! Tak perlu angkut buaian ke hulu ke hilir. Aci pok2 jer, mata dia dah kuyu. Bagus! Thumbs up untuk Rifqi! ;)

Lama jugak kitorang lepak kat Padang Polo. Well... quality time dengan family tu kan samadengan B.E.S.T! Ada macam2 cara untuk realisasikan quality time tuh. Cara aku dengan berpicnic. Cara korang macam mana pulak? Share la... ;)


:: Like3, ek! ::

4 comments:

fairus said...

HAPPY FAMILY...

LeeAneem said...

picnic lagi dan lagi dan lagi dan dan dan lagi......

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

fairus,
& always be.. insyaallah.. ;)

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

LeeAneem,
owh.. yeah, bebeh! i likeeee..!!! ;)

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google