SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Monday, August 23, 2010

MENU SAHUR & BERBUKA POSE 8 & 9 RAMADHAN

Update menu2 sahur & berbuka pose diteruskan lagik... Ampunkan hamba sebab baru skang hegeh2 nak update untuk 8 & 9 Ramadhan. Sebarang kesulitan amatlah dikesali... Hu3...

Menu Sahur 8 Ramadhan:-
~ Seperti bese, main reheat2 jer lebih lauk berbuka on 7 Ramadhan tuh. Just tambah telur mata jerk.

Menu Berbuka Pose 8 Ramadhan:-
~ Tak payah susah2 nak pikir sebab we ols berbuka kat umah mertua. My MIL masak sambal sutun, masak lemak bayam merah ngan ikan goreng. Pastu, ade la kuih-muih cam murtabak, cucur udang & a few lagik yang Memem (adik ipar) tapau kat PARAM. Sup daging + tulang pun ado, tapau PARAM jugak. Aku ngan my 'sayang' just beli popia basah jer sebab aku yang teringin. Poyos jer teringin! Macam la pose... Ooppsss! Shhh... ;P

Menu Sahur 9 Ramadhan:-
~ Hampir2 terbabas sahur sebab terjaga adalah pukul 5.20 a.m. Nie sume gara2 dah terjaga pukul 5 a.m tapi, pastu tido balik la nih! Konon2 5 minit, padahal berminit2! Hu3... Berdesup bangun gi goreng telur mata! Sepantas kilat, hokay aku meloncat! Hadoi! Tak sempat nak reheat nasik pun. Makan la my 'sayang' nasik sojuk tuh. Cian2... Actually, sempat jer kalau nak reheat nasik. Tapi, bese la aku kan... kalau dah kelam-kabut + nervous tak hengat, macam nie la jadiknye! Hu3... Takmo dah postponed2 bangun... Insap2... :(

Menu Berbuka Pose 9 Ramadhan:-
~ Sila layanz gambar di bawah, ek! ;)


~ Ade ikan goreng. Aku la yang goreng kan... Takkan maid lak kan... ;P Balik keje, terus carik dapur.


~ Masak lemak hape ntah isi dia, aku lupa nak check. Yang nie my MIL 'sedekah'. 'Thank you daun keladi, mak. Sok lusa, 'sedekah' la lagi!' He3...


~ Yang nie ikan masak dalam daun. Pun my MIL 'sedekah'. Name saintifik dia aku tak tau! Tapi, kalau ikut term mak aku, namenye adalah ikan tumpi.


~ Laksa goreng pun ado. Yang nie paling spesel sebab aku yang masak. Ecewah! Asal diri sendirik masak jer terus dapat pengiktirafan spesel. Asal spesel jer, aku yang masak. Ha3...

Sekian melaporkan untuk 8 & 9 Ramadhan. ;D


::. TrULy, MaDLy, DeEpLy .::

No comments:

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google