SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Wednesday, August 25, 2010

MENU SAHUR & BERBUKA 12 RAMADHAN

Aku kene cepat! Kene kejor hape yang tertinggal sebab hari nie dah 15 Ramadhan. Tapi, baru hegeh2 nak update pasal 12 Ramadhan. Uwaaawaaa... Tsk3...

Straight, ek! Let's check it out, bebeh!

Menu Sahur:-
~ Reheat lauk2 yang my MIL tapaukan mase kenduri on 11 Ramadhan tu. Ade ayam masak merah ngan gulai ikan bawal jer. Yang len sume sold out kene tapau ngan tetamu2 yang hadir.

Menu Berbuka:-
~ Seperti yang dirancangkan, tibalah turn berbuka kat umah abang aku lak. Memula, macam tak jadik sebab abang aku macam dah plan nak berbuka kat umah Abang Chik Kak Aneem. Tapi, abang aku adjust balik. Tu yang buleh on tuh! Hmmm... sila layanz gambar ngan caption, ek!


~ Aku gigih mengsnap gambar2 juadah berbuka, yang abang aku lak dok berzikir suh amik gambar beliau. Konon2 jadik duta makanan lantikan sendirik la tuh! Ha3... Well... mase nie, memasing dah get ready menghadap juadah sebab lagik beberapa minit jer nak azan. Sabor2... ;P


~ Nampak tak Upin Ipin kat belakang tuh? Sementara nak tunggu azan, sempat lagik layanz Upin Ipin. Heh3...

Antara juadah yang dipertaruhkan adalah:-

Jeng3...


~ Kaki ayam masak kicap, mak aku masak. Tapau dari umah mak. Tak sempat transfer ke dalam pinggan. He3... Errr... korang makan tak? Aku buleh jer... Kalau buat sup, lagik terbaik wooo... Slurrppp2!!! Heh3...


~ Telur dadar in da house..! Kak Aneem yang masak wooo... Tanpa menggunakan resepi lak tuh! Kagum2... Ha3... Larikksss...!!!


~ Ayam goreng Upin Ipin, resepi misteri dari Kak Aneem yang menjadik kegemaran Lip2.


~ Ikan masin goreng, pembuka selera...


~ Pecal pun ado..! Best2..! Tapi, aku lupe nak makan sebab dah confuse, makanan mane nak amik?! Banyak pilihan wooo... Rambang mata ah kak, noks..!


~ Kuih-muih yang ditapau dari PARAM. Ade popia goreng dengan kek batik. Kek batik tu A_bern yang request.


~ Ikan merah masak taucu. Kak Aneem yang masak. Fav mak aku nih.


~ Kuih buah melaka. Eh2! Betulkah name kuih tu? Aku kan fail banyak bab2 name kuih nih! Ngeh3...


~ Si penggemar ayam goreng Upin Ipin sedang sentap sebab sume orang tak layanz dia. Aloolooolooo...


~ Santapan kami pada hari tu... Meriah bukan? Ececeh..!


~ Kan aku dah cakap, mak cik cinonet nie penggemar ayam goreng Upin Ipin..! Berketul2 dia makan ayam tu tau!


~ Mak aku tengah kira jam. He3...


~ Abang aku dah bersilat dah! Ha3...


~ Cian budak yang demam nie...

Sekian, update untuk hari ke 12 Ramadhan.


::. TrULy, MaDLy, DeEpLy .::

2 comments:

azzey said...

Areleez: klu mak masak kaki lembu pon jd sedap!!! hu3..... nk blk kpgggggggg!!!!!!!!!!!

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

azzey,
betul3! masak main sap2 soi jer tp, hasil adalah t'baik, owhh.. 'oo.. balik kampong.. la3..' ;P

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google