SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Tuesday, August 24, 2010

MENU BERBUKA POSE 11 RAMADHAN

Last Saturday, abah ngan mak mertua aku buat kenduri, sekali ngan majlis berbuka pose. Memula, plan nak balik kampung after Zohor jer. Tapi, abah dah roger2 suh datang awal sket sebab tak cukup kakitangan. Adik2 ipar aku yang kat KL sampai belah petang katanye...

On the way tu, ah kak dah imagine dah macam mane gayanye ah kak yang ala2 pompuan Melayu terakhir nie nak bersilat secara sendirian berhad kat dapur?!! Scary, ok! Ngeee... Bile masuk jer kat laman umah, aku tengok keta Roy ade. Musti la Roy, Awa & Udda dah balik nih! Fuh! Selamat... Buleh la bersilat secara berjemaah... Heh3...


~ Lepas tolong potong2 sayur, bawang, cili segala... aku usha2 kat belah luar plak. Mereka sedang gigih memasak sutun masak kicap.


~ Pastu, aku ngan Udda mengerjakan tembikai yang 2 bijik nih. Ranap buah tembikai nie aku kejekan! Senget-benget aku potong, owhhh...


~ Bile sume dah siap, memasing pun lepaking la...


~ Aku lepaking kat ruang tamu depan ngan my 'sayang'. Sambil2 baca paper.


~ Walaupun aku tak pose tapi, aku adalah lapor! Tak sabor rasenye nak tunggu waktu berbuka... Dah terbayang2 dah lauk ayam masak merah ngan sutun kicap. Hu3...


~ Haus pun iye gak! Nak curik2 minum, segan la plak! Tapi, tembikai tu tak segan la plak aku nak curik2 makan! Heh3...


~ Khusyuk betul encik kat sebelah tu belek2 paper. Sampai tak hirau isteri mithali dia yang kat sebelah nih! Nak mogoklah! Uhuks3...

Menu berbuka pose merangkap lauk kenduri adalah nasik putih, ayam masak merah, gulai ikan bawal, kacang panjang tumis petai, sutun masak kicap & kerang rebus wif air asam. 2 pinggan, wok... ah kak makan..! Macam tak pecaya jer... Ha3...


::. TrULy, MaDLy, DeEpLy .::

4 comments:

Anonymous said...

ooohh! time pose pon ade kenduri2 jgk ye? taim berbuka la tetamu dtg erk?

saya tatau ade kenduri taim pose! melainkan kenduri arwah la klu ada yg ninggal bln2 pose..

azzey said...

Areleez: sutun masak kicap ala2 siti rosiah ada resepi x? kalau ada.....tlg update....:)

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

J@J@ / Bini The Rock,
ade.. kat sini ade. dia more to doa selamat & majlis b'buka pose. guest dtg time berbuka la. pastu, terus ke masjid, semayang maghrib ngan tarawikh.

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

azzey,
owhh.. bisa diatur, sih.. tungguuuuuuu........

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google