SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Sunday, August 29, 2010

MENU SAHUR & BERBUKA POSE 18 RAMADHAN

Rase haus gilerlah hari nie! Tengok air masak pun aku buleh, 'Gulp2...' telan air liur. Hu3... Sadis, owhhh... Hmmm... walaupun sadis, update menu sahur & berbuka pose tetap diteruskan. Buleh jugak isi2 mase sambil tunggu waktu berbuka kang.

Menu Sahur:-
~ Macam nak buat ikan tauhu masak taucu. Tapi, tak sempat la... Bangun pun pukul 5.15 a.m. Mane nak sempat?!! Hu3... So, goreng telur mata jer, buh kicap, cili padi ngan bawang goreng. Kira ok la tuh...

Menu Berbuka Pose:-
~Seperti yang dirancangkan, we ols sume berbuka pose kat umah mak aku. Dengan family abang aku sekali la...


~ Sebelum nie, Odah yang demam. Skang Lip2 lak. Kalau Odah demam buleh jer lagik jamah makanan kan... Tapi, kalau Lip2, memang tak lalulah... Muka sedih jer... Lemah jer... Mase berbuka tu, dia request nak makan pisang jer. Tu pun tak abis. Ciannye dia...


~ Dapat lollipop, terus ceria jer budak kecik nih! Isk3...


~ Tengah tunggu waktu berbuka... Sila abaikan pose Lip2 tu, ek?! Dia kan demam... Memasing muka kelat jer... Tapi, Odah lain... kelat2 pun, lollipop tak tinggal, owhhh... Ha3...


~ Nasib baik sempat carik ikan terubuk bakar nie kat PARAM. Ye la kan... dah pukul 6.50 p.m baru sampai PARAM. My 'sayang' balik lambat, dalam 6.20 p.m. Nie pun stock last2 nih tau!


~ Beli sekali ngan ikan pari bakar nih. My 'sayang' kata sodap!


~ Yang nie mak aku masak, kari telur rebus. Best2... Abang aku siap suh aku beli roti potong2 Gardenia lagik! Nak cicah kari telur katanye...


~ Hati ayam masak kicap yang ditapau dari PARAM. Aku tak jamah pun sebab hati tu tak digoreng garing. Kalau yang mak aku buat, aku sker la sebab mak aku musti goreng garing2, baru sira ngan kuah kicap.


~ Ikan tauhu masak pedas. Air tangan mak aku nih. Sodap, owhhh...


~ Kurma ayam... made in PARAM jugak. Ibu jari yang dok sibuk nak enterframe tu adalah ibu jari abang aku. Tak dapat enterframe 1 badan, ibu jari pun buleh..! Ek ellehhh..!


~ Pencuci mulut of the day... buah duku. Beli 2 kilo for 5 hengget. Aku rase cam murah. Errr... murah kan? Aku bukannye tau sangat pasal harga2 pasaran buah nih.


~ Pisang pun ado. Requested by my 'sayang' nih.

Kenyang air la semalam. Bergelas2 aku minum air lai chi kang selang-seli ngan air teh o limau ais. Santak terus perut! Hu3...

Korang haus ke lapor, ek time pose?


Truly, Madly, Deeply: AreLeez Adnan

2 comments:

azzey said...

Areleez: Kak yong aksi terlampau!

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

azzey,
xpe2.. dpt x-cuse sbb demam.. ;P

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google