SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Tuesday, June 7, 2011

BIAR HATI YANG MENANGIS...

Penat bertreasure hunt, kami menari2 plak. Lagu Sabah lak tuh! Yang Tinggi2 Gunung Kinabalu tu, ha..! Ewah2..! Sume layanz bajet tak sedar diri terus! Ha3...

~ Barisan penari2 separa pro..! Hiks...

~ Bob ngan Megat tak agak2..! Errr... buleh join audition So You Think You Can Dance (Malaysia) Bob ngan Megat nih! Ha3...

~ Penat menari2, kita duduk diam2 plak. Layan tayangan video sepanjang team building berlangsung. Macam2 rupa ado dalam video tuh! Candid kata ko..! Lawak betul! Ha3...

~ Lepas tu, Dr Khir panggil group leader untuk bawak mende berbungkus yang kitorang dapat masa treasure hunt tuh.

~ Bila dibukak, rupa2nya mende berbungkus tu adalah puzzle.

~ Bila dicantumkan maka jadiklah sebegini rupa... 'SKM TEAM BUILDING'...

~ Ah kak tak abis2 berposing! Ahaks3...

~ Ramai2 menyanyikan lagu Gemuruh by Faizal Tahir which is lagu tema team building. Siap ngan formation, angkat2 tangan ke udara lagik..! Ko ado..??! ;P

~ Nie part sedih2 plak. Macam tengok cerekarama lak. He3...

~ Noor Cahaya paling dasat menangis! Siap bengkak2 mata lagik..! Nak tau sebab apa?! Owh... kena la scroll bawah sket.

~ Menangis lagik... Masa nie ada video lagu yang mengesahkan pengorbanan ayah & ibu. Macam nasyid2 gitu kan... So, touching la sket kan... Sebab tu ramai yang nangis2.

~ Tapi, ah kak maintain berposing! He3... Sengal betul! Orang lain gigih menangis, aku sorang jer gediks sawan camera. Hadoi la... Manusia spesis apakah ini? He3... Actually, aku jenis tak sker tunjuk sedih2/nangis2 depan orang especially depan mak, family & kawan2. Kalau buleh simpan, aku simpan jer dalam hati. Biar hati yang menangis... & biar Tuhan jer yang tau. Kalau buleh aku nak tunjuk yang aku nie happy go lucky jer setiap masa. Begitu... Kalau buleh la... Kalau tak tahan sangat, aku nangis jugak kan... But, still very rare la...

Contoh macam diorang tu sume nangis sebab teringatkan ibu & ayah diorang kan... Aku pun sama jugak. Lebih lagik ada sebab aku tak buleh nak imagine kenangan2 dengan arwah abah aku sebab memang aku tak ingat apa2. Arwah abah aku kan meninggal time aku umur 6 bulan (baby) lagik. Mana ngan mengenangkan pengorbanan mak aku membesorkan kami 3 beradik lagik. Mau aku tak sedih! Tapi, aku control dalam hati. Macam aku cakap tadi, biar hati jer yang menangis... :(

~ Control2 pun, merah jugaklah mata aku kan... Uwaawaaawaaa...

Sebenornya, menangis dalam hati tu lagik pedih kan? Tsk3...


*Bersambung...

No comments:

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google