SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Monday, May 26, 2008

BoNdAkU...


~ nie mak aku @ her 'work station'. time nie dia tgh dok bz b m'jahit. aku buhshan, xde keje, so, aku snap la candid pic mak aku.
my mom is a tailor. tp, anak2nye esp yg pompuan xde langsung yg b'minat nak mewarisi skill m'jahitnye. stakat tlg2 jahit mata lalat/yg simple2 tu ade la. bkn mak xmo ajar, tp, kitorang yg cam mls jer... bile tgk mesin jahit/jarum/benang, trus wat muke 16. hahaha...
sepjg 24 tahun, 8 bln aku b'nafas kat muka bumi nie, aku cuma penah tempah bj sekali jer kat tailor/kedai len. da rest, sume mak aku yg jahitkan. xkire la, bj skolah ker... bj kurong ker... mak la yg jahit sendiri bj2 tuh. aku plak mmg sgt2 comfortable ngan ape yg mak aku jahit utk aku coz aku rase dia tau mane nak 'edit' bj2 aku. almaklum la... skang kan aku cam m'ternak body gitu! ahaks... so, aku just ckp, 'mak, alterkan kat sini, kat sinun...'. xyah ukur2 bagai, bg cth jer dia dah tau tang mane nak alter.
da only bj yg aku xsuh mak aku jahit is bj nikah aku & my 'sayang'. bj nikah aku simple jer, just bj kurong bese coz aku nak jdkan bj nikah tu bj yg bley aku pakai ke mane jua. mummy xjahit coz aku nak sulam bj tuh. mummy xde mesin sulam. dat's y la kene anta kat tailor len. tp, kan, tailor tu mmg hampagas tahap dewa!!! nape & mengape??? later i blog 'bout it! sadis woo...
dgn p'dptan sampingan sbg tailor nie la mak m'besorkan & menyekolahkan kami 3 beradik. sedey woo bile kenangkan balik. kalo story sampai abis, bley menitis airmata. so, aku story sket2 la, ek?!
my abah passed away when i was 6 months old (dah baby la. not in womb anymore) my sis in standard 1 (7 years old) & my bro baru 5 years old. tp, diorang ade la gak memory2 indah b'same arwah abah. aku jer yg xde coz still baby, mane ingat maa... sib baik ade 3 pics of my abah yg still ade lam simpanan mak. i just gettin' to know my late dad through dat pics & my mom.
abah 'tinggalkan' mak & kitorang mase mak muda lg. lam 20-an la. accordin' to mummy & family, abah xcident.
to be continued...

4 comments:

syeka sweetheart said...

best kan klu mak tukang jahit..apsal leez xbelajar
senang akak plak nk tempah kat leez

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

sweetheart,
mmg besh! xyah ssh2 nk gi kedai jahit. +, dia tau ape yg t'baik utk ank dia. hiks..
leez xbape minat la kak. jenuh gak mak suh ank2 dia blajar. tgk la nnti kot2 tetibe leez b'minat, bley la akak tempah kt leez. bile? wallahualam.. heh heh..

Miss Reen said...

my mum pun reti jahit..tp dier bukan tailor..
leez katner ek?
braper ur mum ambek upah utk sepasang baju kurung?
my mum tak reti jahit baju kurung..

syiok lar ada mak reti jahit nie kan..
takyah pepenin nak anto baju raya ke tailor laen..

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

heartless devilish,
oic.. bley la bkk butik together2 pasni. hiks..
leez kt perak. if i'm not mistaken la.. kalo bj kurong bese my mom amik 20hengget.

mmg syiokk gilos! tp, kalo 'peak season' kan, bj kitorang slalu last2 la.. coz mak bz b sgt time tuh!

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google