SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Thursday, July 15, 2010

MASAK LEMAK LABU MERISIK KHABAR

Slot Resepi: Ketuk2 Kuali Bersama Areleez (KKBA)

Aku tengah blues nih. Blues sebab windu kat my 'sayang'. Tengah tunggu my 'sayang' balik la nih. Tak tau la tahan ke tak mata aku nie nak tunggu?! Hu3... Semalam, aku tido kat umah mak aku. Kose ah kak nak dok umah sorang2! Takutz, babe..! Malam nie, mak aku lak lepaking kat umah aku. Ade dok kat belakang aku nie, ha..! (Eh2! Macam la korang nampak kan... Hiks...) Dah tido dah pun... Tadi, gigih nak tengok Buletin Utama. Last2, Buletin Utama yang tengok dia! Ha3...

Weh, korang! Jom tengok recipe of the day, jom! ;)

Bahan2:-

1/2 biji labu (dipotong)
1 biji bawang besar (dihiris)
1/2 genggam ikan bilis
1 tangkai cili hijau
Susu cair
Air masak
Garam
Serbuk perasa

Cara2 Penyediaan:-

1) Masukkan labu, bawang besar, ikan bilis & cili hijau ke dalam periuk.
2) Masukkan susu cair & tenggek atas api. Sukatan adalah main agak2 jer.
3) Masukkan air masak & kacau.
4) Masukkan garam & serbuk perasa. Masak sampai labu jadi empuk. Bila dah empuk, bolehlah tutup api & hidangkan.


~ Masak Lemak Labu Merisik Khabar. Best wooo... Cubalah! ;)


::. TrULy, MaDLy, DeEpLy .::

2 comments:

azzey said...

Areleez: mlm ni tido umh sape plak...ha3...tido masjid jelah....hu3....

ArELeEz said...

azzey,
tido umah sendiriklah. pak cik dah ade depan mata lorr..

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google