SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Tuesday, June 15, 2010

OPS SILING!

Mase kat dalam keta, mak aku ternampak tong cat. Secara automatiknye, beliau tanye kat kitorang, nak cat hape?! Tergagap2lah we ols meng-explain, konon2 tu cat untuk keje2 my 'sayang'. Nak surprise punye pasal! Ha3... Tak tau la mak pecaya ke tak?! Tapi, nampak cam pecaya la kot..! ;P

Lepas beli bahan2 kat pasar, we ols terus balik. Kakak aku ke Sin Thye Loke plak sebab nak belikan A_bern buku rujukan. Abang aku lak memang dah lame sampai umah mak. Bab2 gi pasar nie, memang abang aku kaki ngelat! Tak tahan bau pasar katanye... Dia lagik rela dok berjam2 kat Giant/TF dari menebeng kat pasar. Tapi, aku pun 2 x 5 gak... Hiks...

Bila sume dah ade, tanpa membuang mase (ayat skema ah kak dah kuar dah nih! He3...), memasing pun menjalankanlah tugas memasing... Kami namekan aktiviti nie as Ops Siling. Cam operasi bapak polisi lak! Hiks... Kaum Adam sibuk dengan cat, kaum Hawa lak sibuk kat dapur. Mase nie la baru mak tau yang sebenornye, cat dalam keta we ols tu adalah untuk mak... Surprise abislah nie kiranye kan... ;P


~ Sorang ke kiri... sorang ke kanan... Wonderpets kata, 'Hape yang penting... kejesama2... La3...' ;D


~ Yang sorang nie tukang monitor dari kejauhan jer... merangkap pengkritik tetap, hokay..! Ha3...

Jom jenguk kaum Hawa lak!


~ Tugas ah kak adalah sebagai tukang potong2 sayur, bawang, cili bagai jer... Bab masak-memasak, aku tak campur.


~ Kat dapur pun kene sawan camera! Muahaha...

By 1 p.m, sume keje dah siap! Dari mengecat siling sampai la ke masak-memasak. Disebabkan hari tu adalah hari Jumaat, so lepas kaum Adam balik dari masjid barulah acara makan2 bermula.


~ Antara menu2 yang terhidang...


~ Masing2 dengan pose yang tersendirik. Tengok mak aku tu, tak agak2 ngan mug dia... Cayalah! He3...


~ Abang aku dalam keadaan separuh sedar tuh! Ha3... Motip: Sedang meniru gaya Farouk (Warung Kita) bila jumpe makanan sodap! Amacam..? Menjadik tak?

Best giler sebab dapat makan masakan mak. Rase cam nak ulang2 makan sebanyak lapanploh kali! Makin bulatlah aku pasnie..! Hu3...

Rest jap, pastu mandi. Memasing nak bersiap2 coz we ols nak ke Ipoh lak, sopping baju raye..! Hooray2..!


::. TrULy, MaDLy, DeEpLy .::

2 comments:

azzey said...

Abang tu dlm situasi otak belah kanan dia tgh berfikir sesuatu....tu yg jd cam tuh.....wakaka !!!!!

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

azzey,
xpun, otak dia tgh confuse kot! ha3.. larikksss..!

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google