SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Friday, June 25, 2010

DARI PERAK KE NEGERI KEDAH...

Aku kan coti... So, aku adalah bersiaran langsung dari umah. Sorang2 nih! Lonely... sebab my 'sayang' dah gi masjid, semayang Jumaat. Siang2 hari, aku buleh blah la dok umah sensorang. Malam2, gua ngeri, owhhh... sebab gua memang spesis penakutz, dolu, kini & mungkin selamanye... Walaupun kiri kanan, depan belakang ade jiran, aku tetap takutz! If dok sorang2 tetibe dengor bunyik cicak pun aku dah rase sesak napas! Siap berpeluh2 lagik, ko! Tak ke kritikal tahap ketakutan ah kak tuh? Huuu...

Skang, kat sini ujan. Tak la lebat sangat, moderate jer... Tapi, cukup untuk buat aku jadik syahdu, rase nak balik kampung yang sekangkang kera jaraknye tuh. Pastu, mata lak asik nampak bantal jer... Hu3... Aku kene fight sume perasaan tuh sebab aku nak update blog. Asik coti jer blog aku nih... Kang lariks plak readers2 aku yang vogue da vass tuh! Heh3...

Hokaylah! Straight to the point. Aku nak citer pasal our wedding vacation to Kedah on 11-12th June 2010. Sebab hape name dia 'wedding vacation'? Sebabnye aku gi Kedah untuk attend wedding 1 of my geng kamceng mase kat Arau dolu iaitu Solehah. Sesambil tu, we ols jalan2 carik pasal la...


~ Pagi before bertolak tu baru hegeh2 nak cuci & vacum keta. Salah 1 reason why aku sampai lambat kat umah mak untuk amik beliau. Tapi, kata kat mak yang we ols ke opis sebab nak anta buku Perintah Am kat Encik Sukeri. Bijak2... Larikkkssss....!!! Eh! Tapi, after cuci & vacum keta, memang we ols gi jumpe Encik Sukeri pun... ;P


~ Ya ampun, mak..! Sib baik mak orait jerk. He3...


~ 1/2 way, aku dah tido. Janji ngan kakak aku nak jumpe kat R&R Gunung Semanggol around 11 a.m kot. Last2, sampai lewat. Mengamuk mak cik nih! Tadah la telinga kene serangan bertubi2 dari beliau. Hu3...

Disebabkan we ols tak breakfast lagik, maka we ols pun breakfast jer la kat R&R tuh. Brunch terus sebab dah masuk waktu lunch dah pun... Aku makan nasik ayam. So-so jer rase dia... Tapi, kopi ais dia memang terbaiklah..! Terbayang2 sampai skang wooo...


~ Kami meneruskan perjalanan... Jauh lagik nih! Sempat aku tido lagik! Ha3... Tu jer la keje co-pilot! Tak memberi manfaat langsung! ;P

Actually, kalau ikut plan asal, nenek ngan family abang aku pun gi gak. Tapi, last2 minute, diorang ade hal. Nenek aku mengesahkan kenduri-kendara kat umah kawan2 beliau. Abang aku lak, adik ipar dia nak nikah malam 11th June tuh. Kalau tak, musti lagik meriah! Hu3...


::. TrULy, MaDLy, DeEpLy .::

6 comments:

azzey said...

Areleez: Lu kelentong sama wa aaarrrrr...ckp jln jem...pi rahhhhhhhh..Len kali basuh kete sebulan awal, so tak delah orang tunggu sampai berakar bontot nih....Panasssssss je ...ishk ishk....gerammmm gerammmmmm !!!!!

lily lotus said...

lama tak datang sini. happy weekend :)

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

azzey,
muahaha.. kah3.. guh gah guh gah.. ahaks3.. ya ampon..!

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

lily lotus,
happy weekend to u too..! ;)

azzey said...

Areleez; Hape ampon2.....no time to ampon2....raya nanti br nk ampon2....ishk ishk !!!!!!!

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

azzey,
ye la.. ye la.. err.. duit raye, buleh dpt lagik x, ek? ;P

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google