SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Friday, February 12, 2010

SoMbOnG & gArAnGkAH aKu..???

Aku tak paham la dengan pandangan skeptikal orang2 di sekeliling aku terhadap aku. Buleh plak diorang kata aku nie seorang yang sombong lagik garang! Ade ke patut??? Please la... don't judge a book by it's cover, ok! Yes! What you see is what you get! I do admit & agree wif it... so well. But, tak semestinye what you see through your naked eyes is totally rite kan? Jangan judge seseorang tu melalui mata kasar jer but, also perlu melalui mata hati yang terang. Get to know them well 1st before making any judgements. Tak kenal, maka tak cinta kan...

Ntah kenape, aku tak buleh larik dari stigma sombong & garang nih?! Dari dolu sampai la skang. Mase zaman2 primary school dolu, mende nie tak la jadik isu sangat coz mase tu kan zaman pikirkan main, makan, belajar & tido jer... Takde la nak amik port sangat pon...

Masuk secondary school, baru aku terasa tempias isu nih. Aku sekolah kat 1 of boarding school kat Cheras, KL. Dari form 1 till form 5. Memang dah jadik 1 tradition turun-temurun, kalo dok hostel nie ade orientation week. Mase nie la akak2 senior nak citer macam2 perihal sekolah, hostel, rules, bagai... Yang lain aku buleh terima bulat2, tanpa kompromi but, bile masuk bab Memberi & Menjawab Salam, aku rase banyak yang aku tak setuju. & disebabkan ketidaksetujuan tulah aku dicop as junior yang sombong! Just imagine... everytime jumpe/berselisih ngan akak2 senior, bebudak junior WAJIB bagi salam! *Bukan SUNAT, ok!* Sape yang ingkar, makanya kene cop sombong & kureng ajarlah si junior tuh! Sampaikan ade bebudak batch aku yang bagi salam kat akak senior mase kat dalam tandas coz terlalu takutz. Lagik pon, aku cam serik coz mostly, bile aku bagi salam bukannya diorang jawab pon. Sedangkan, memberi salam tu kan sunat but, menjawabnye yang wajib. & kalo jawab lak, mata diorang langsung tak pandang kite! Kite jer yang hegeh2 respect kat diorang tapi, diorang..??? Hmmm... lu pikir la sendirik! Bukan la aku nak kata yang aku nie berani sangat but, berpada2 la kan... Sedang2 kata orang tua2. & alhamdulillahhh... tak penah la aku kene ragging ke hape kan... Setakat kene jeling2 manja tu ade la... Alahhh..! Ade aku kesah??? ;P

Bile masuk ke zaman campus, masih terjadik mende yang same. Means, dari segi pandangan orang terhadap aku. Sombong + garang. Takkan la aku nak senyum all the time kot?! Kang ade plak yang wat spekulasi kata aku tak centre lak.

Masuk ke alam pekerjaan... aku hengatkan takkan ade la stigma2 camtu dah. But, sangkaan aku meleset! Memang aku tak buleh larik dari pandangan skeptikal tuh. Please la... get to know me better 1st before judging me. Be fair to a human being like me.


~ Hmmm... ntah la...


::. TrULy, MaDLy, DeEpLy .::

2 comments:

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google