SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Tuesday, February 16, 2010

Ke PaHaNg...

Hye, you ols..! Hape la yang korang wat time2 coti panjang camnie kan? Mesti ade yang coti2 Malaysia... balik kampong... memancing ikan... tak pon, dok bersantai kat umah jer... Whatever la kan?! Asalkan korang2 bahagia... ;)

Aku baru balik dari Pahang nie. Attend kenduri kawen adik Kak Ti. Gi ramai2, ngan family belah mertua. Bertolak hari Sabtu. Gi umah Awa dolu, berkumpul kat situ la kiranye... Soknye, hari Ahad, baru la ramai2 konvoi ke Pahang. Tak la jauh sangat. Kat area Karak jer... Felda Kemasul kalo tak silap aku.


~ Qistina dah siap. Tengah tunggu nenek *my MIL* pakai tudung. Qistina skang dah ok. Dah tak meragam kalo gi tempat yang ramai orang cam kenduri ke... sopping complex ke... Pastu, dah buleh ngam ngan sume orang. Tak pilih bulu cam dolu2. Mase aku snap nie, dia tengah dok main ngan aku la nih! 1 perkembangan yang hamat bagus Qistina! Keep it up, bebeh! ;P


~ Masuk jer highway dah jemm, ko! Bukan belah kitorang but, belah yang bertentangan. Diorang pakat2 balik kampong secara berjemaah. Dari Bidor sampai la exit Sungai Buluh, cam dalam gambar nie la keadaan lalulintas. Siap ade accident lagik! 4 bijik keta wooo... Tapi, rase2nye tak la teruk sangat. Kes cium bontot keta orang jer...


~ See! Jalan kat KL lengang, ok! Tenang jer dok dalam keta. Tak fenin ngan bunyik hon segala bagai... Ini la yang dinamakan, penangan coti perayaan terhadap warga kota! He3...


~ Mase nie, we ols dah sampai umah Awa. My MIL & Abah dah turun. Tinggal aku jer lagik yang dok gediks2 posing sorang2 dalam keta. Bese la... sawan camera nie, bukannye buleh ditahan2. Heh3...

Petang, dalam kul 5 p.m, aku & my 'sayang' kuar coz aku nak carik barang. Plus, nak ronda2 sekali. Bukannye selalu traffic clear kat KL kan... Kitorang ke Sogo dolu. Sale giler2 gak la kat Sogo. Tapi, takde la kitorang memborong. Setakat beli hape2 yang patut jer... Pastu, kitorang menapak ke Jalan Masjid India, Jalan T.A.R & Masjid Jamek. Aku beli slipper, bedak Pixy & hape ntah lagik! Tak hengat la... Singgah kat Restoran Insaf coz dah haus sangat dah. Minum air buah untuk 2 orang, kene RM 9++. Giler mahallah! Bagi aku mahal la kan... Tapi, bagi korang2 yang kayo2 tu, mungkin nilainye tak seberape sangat kot..! Alaaa... Tak semenggah mane pon restoran tuh! Setakat ade air-cond jer pon. Hmmm...

Kul 8.30 p.m, kitorang dah sampai umah Awa. Cepat2 aku gi mandi coz malam tu nak kuar lagik. Memem nak belanja makan kat Gombak. I orait jer... ;)

*Bersambung...


::. TrULy, MaDLy, DeEpLy .::

No comments:

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google