SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Thursday, February 4, 2010

FaMiLy VaCaTiOn (EpiSoD: bUkiT bEnDeRa)

Citer Family Vacation tak abis lagik. Meh aku nak sambung balik. ;)


~ Hari Ahad... dalam kul 8.30 a.m, kitorang gi breakfast kat cafe hotel. Menu adalah category so-so jer...

Pas breakfast, we ols rest2 jap kat bilik. Aku tak naik bilik terus coz nak lepaking kat bilik mak aku, chit-chat ngan mak & nenek. Kul 10 a.m baru aku naik. Packing2 barang & check-out. Kitorang menuju ke Bukit Bendera.

Family abang aku, mak & nenek takmo naik. Yang naik adalah aku, my 'sayang' & A_bern jer. Memule kitorang dapat tiket free from a couple, tourists Arab. Tiket tu kul 12.45 p.m but, diorang kene rush nak gi mane ntah. Tu yang diorang pass kat kitorang tuh. But, we ols pon tak buleh nak guna tiket tu coz we ols kan bertiga. So, beli tiket lain, sume kul 1 p.m. Tiket yang f.o.c tuh we ols bagi la kat 1 couple nih. Tapi, couple tu datang dari bulan kot coz cam tak paham jer hape yang my 'sayang' cakap. Dia wat dek jer sambil senyum2. Hape dia hengat we ols jual tiket haram ke hape kan..? Nak kata foreigners, muka pure Melayu, bau pon bau belacan *Ha! Amik ko! Ha3...* Hmmm... tak paham... tak paham...


~ Me... myself...



~ 'Welcome to Penang Hill...'


~ Shhh..! Heh3...


~ Jenuh aku nak enterframe tapi, tak dapek coz 'wall' kat depan tuh besor bebenor. Ha3...


~ Pendakian yang bapak la lembab. Naik ngantuks tak hengat dah aku.


~ Berselisih ngan train lain yang dah nak turun.


~ The railway...


~ Ooo... wat tanduk haaa..?!


~ Tanduk lagik..??? Nak kene dush3 nih..! Watchaaa..!!!


~ Scenery 1...


~ Scenery 2...


~ Scenery 3... Bangunan2 tu nampak cam replika kotak kecik2 jerk.


~ Scenery 4... Korang nampak tak Penang Bridge yang halus tuh? Huuu...


~ Scenery 5...


~ 'Jauh benor nie, B... Kasik close up sketlah. Baru terserlah kecun-an we ols nih! Ahaks3...'


~ 'Ha..! Camnie la baru rock, bebeh!'


~ 2 cutie tourists wearing 2 cute hats.


~ Adegan berani terjun..! Korang... ade berani??? ;P


~ Gediks, owhhh...! Ha3...

We ols naik kul 1 p.m but, turun kul 3 p.m kalo tak silap aku. Fuhhh! Lembab tul la train tu gerak. Dah la macam sardin kat dalam train tuh. Macam2 aroma ado, ok! Kembang-kempis hidung aku tahan napas.

Roger2 abang aku, diorang ade kat Bayan Lepas, lepaking kat masjid. Sebelom tu, diorang ade kat Padang Kota. Konon2 nak tunggu kitorang la... Tapi, disebabkan sorang dah ke 'laut' & sorang dah ke 'darat', makanye we ols pon setuju untuk 'gath' balik kat Kuala Kangsar. Plus, we ols nak beli jeruk dolu. Wat ole2 untuk sedara-mara & opismates. Lagikpon, abang aku balik ikut bridge while kitorang nak balik ikut laut, naik feri.


*To be continued...


::. TrULy, MaDLy, DeEpLy .::

No comments:

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google