SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Tuesday, February 19, 2013

MADE IN GANU

Kak Ja balik Ganu. Dengan baik hatinya Kak Ja tanya setiap opismate, nak kirim apa2 tak? Macam keropok lekor ke kan...

Sebenornya, memang dalam diam2 aku teringin nak kirim keropok lekor / losong Ganu. Tapi, malu sangat nak cakap. Simpan dalam hati je. Well... I kan pompuan yang sangat pemalu lagik mutakhir. Ahaks3...

Bila Kak Ja offer, terus mengelejat! Rasa seperti pucuk dicita, ulam mendatanglah! He3...

~ Dah goreng & dah selamat masuk perut dah pun keropoknya... Sodap buat kudap2 minum petang.

~ Sos ni tak pesan pun. Tapi, Kak Ja kan expert. Dah makan keropok lekor, harus la kena ada sos pencicah kan... Sodap! Sesuai sangat jadik sos pencicah.

Aku pesan 20 hengget je. Konon2 nak testing2 la dulu. Kalau best kang, boleh la pesan banyak2, buat stok. Tak pun, buat meniaga. Ha3... Over!

Kak Ja belikan 3 bungkus keropok lekor biasa & 1 bungkus keropok lekor yang katanya tak payah susah2 nak goreng sebab dah siap2 digoreng sebelum dipacking. Rebus je dah boleh makan. Tapi, kalau rajin nak menggoreng, boleh je... Takde masalah. Ikut tekak memasing la kan...

Tapi, aku tak tau pasal fakta keropok yang 1 tuh. So, gigih la aku menggoreng jugak. Sodap! Rasa dia lain dari yang keropok lekor biasa tuh. Saiz pun pendek2 sikit. Esok masuk opis baru tau yang keropok tu boleh dimakan tanpa digoreng. 

Nanti, bila2 Kak Ja balik Ganu lagik, confirm aku nak pesan lagik. Terima kasih daun keladi, Kak Ja! Jasamu dikenang... ;)

Errr... siapa suka keropok lekor / yang sewaktu dengannya, cer angkat tangan macam saya ni... cer angkat... cer angkat... (sila bayangkan Usop Wilcha) He3...


:: Like3, ek! ::



8 comments:

eja said...

skg org dok pngl kepok lekor losong doh..byk tmpt dh buat n lebih sedap dr losong..jgn mkang byk2..kang lidah kang2..

ArELeEz said...

eja,
oo.. ye ke? dok tahu plak aku. eh, aku t'kecek ganu plak! maklum la.. lps mkn kopok ganu.. ha3.. nape xbuleh mkn bnyk2? ade side effect ke?

fazilzura said...

lor awk suke ye

kite org ganu , mmg tiap kali raya akan balik .. nk balik kl wajib tapau kt losong... mmg terbaikk... kebnykan mmg beli yg dh rebus la, terus ngappp panas2 fuhh terbaekkkkkk...

then grg pun sodapppp

ArELeEz said...

fazilzura,
owh.. ptt la dlm ur blog cam ade keterengganuan sket. hometown rupanye. he3..

nnti nk try la jugak xpayah grg. nk aci ngap2 gitu gak. ;)

My Little Diary said...

mmg sedap kepok lekor ni... (:
selalu beli yg dah siap goreng kat tepi jalan tu jer...

eja said...

side effect nye..perut akn membesar..isi akn bertambah..

ArELeEz said...

My Little Diary,
aah. tp, klu kat sini punye mmg fail! sbb keras semacam lps tu, tepung je lebih. klu fresh from ganu mmg t'baekk.. kot!

ArELeEz said...

eja,
chait! tu side effect bese.. aku ingtkn ade side effect yg luar bese. hu3..

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google