SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Sunday, July 21, 2013

IFTAR 7 RAMADAN 2013

Murah rejeki hari tu...

Memula, ingatkan nak masak. Dah pikir dah masak apa. Bahan2 pun dah siap simpan dalam fridge. Kengkonon balik kerja kang terus je nak bersilat kat dapur. Dah plan2 dah jurus silat apa yang nak dipertonjolkan kan... Ha3...

Tup2... my 'sayang' kata, Cik Am ngan Mak Ngah ada tapaukan makanan berbuka. Owh... I is hokay jerrr... Maknanya, jurus2 silat ah kak tu kena postpone ke hari lainlah. ;P

~ Ada gulai nanas ikan masin...

~ ... sambal udang petai & ayam goreng berempah.

Terima kasih, Cik Am & Mak Ngah... ;)

Lepas tu, my 'sayang' kata dia nak ke PARAM. Kengkonon nak carik kuih-muih. Hokay, fine! So, ah kak request roti jala + kuah kari. 

~ My 'sayang' bawak balik set kambing bakar nih. 1 set samadengan 10 hengget katanya... Ada kambing bakar, roti perancis, kentang goreng, coleslaw & sos. Berbaloi jugak kot...

~ Roti jala + kuah kari seperti yang direquest. Sodap! 

~ My 'sayang' belikan jugak Chocodate by Yusuf Taiyoob nih. Nak suruh bini kesayangan dia belajar makan kurma kekdahnya... Adeh3...

Well... aku kan bukan pemakan kurma yang tegar. Berchenta jugak kalau nak habiskan sebijik kurma tuh. 1 hari tu, tertengok iklan Chocodate kat tv. Laju2 request kat my 'sayang', mintak belikan. Kira macam sebagai inisiatif ah kak untuk belajar makan kurma la kan...

Tapi hujung2, my 'sayang' jugak yang tolong makankan. Adeh3... Dush3... diri sendirik! 

Eh, nak tau tak, my 'sayang' keluar pergi PARAM pukul 5.30 petang. Tapi, pukul 6.50 petang baru dia sampai rumah. & sebagai isteri mithali, ah kak pun bertanya mintak kepastian...

"Lambatnya B balik! B pergi PARAM yang kat mana?"

"Abang pergi PARAM Teluk Intan. Abang tawaf 1 PARAM tuh. Banyak..."

"Apa yang banyak? Ramai orangkah?"

"Banyak lorong kat PARAM tuh. Semua Abang terjah!"

Ha3... Tak boleh blah la my 'sayang' nih! Macam tu la dia kalau ke PARAM. Habis semua dia tawaf. Berkali2 pulak tuh! Sambil tawaf dia telan air liur, berkali2 jugak. Adeh3...


:: Like3, ek! ::



2 comments:

:|: TinTa Kibod :|: said...

sebenarnya pangai org laki ni kan...
saja amik masa tawaf smpai dah nk dekat buka gitewww...
kononnya sampai² umah tu tak lama dah buka...
padahal bukan nak beli apa pon sgt...
isk isk isk...

ArELeEz said...

:|: TinTa Kibod :|:,
owh.. macam tu plak, ek? hmm.. klu pompuan pun praktikkan mende yg same confirm b'buka secara kelam-kabut sbb xsempat nk prepare2 buh dlm pinggan. dh katanye nk tawaf sampai waktu b'buka kn.. hiks..

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google