SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Tuesday, April 12, 2011

HANTU DURIAN BETULLAH!

Last week, aku tak ingat hari apa... abang & family datang umah aku. Belah malam la... Bawak mak sekali. Mak kan tido kat umah diorang. Malam tu, mak tido kat umah aku lak.

Petang tu, aku call dolu mak aku, tanya if diorang dah makan ke belum. If belum, aku masak la kan... Wah..! Rajin betul! He3...

Mak kata, diorang sume dah makan. Tapi, aku tetaplah masak jugak. Kot2 ada yang tetiba datang angin lapor kang, buleh la mentekedarah apa yang ado... Aku masak kari telur ngan ikan masin goreng bercili. Kira aci la tu, ek?! ;P

Elok2 diorang sampai, aku jamu dengan air teh & snack Mamee. Kak Aneem plak tapau durian. Teringin sangat katanya lepas tengok orang makan durian dalam tv semalamnya. Isk3...


~ Durian in the house..! Tak agak2 dia punya parang! Ha3...


~ Tukang bukak durian adalah my 'sayang'. Tukang makan plak adalah my 'sayang' jugak & of cos Kak Aneem. Yang lain2 jadik tukang cium bau & tengok jer lah... Hu3...

Hantu durian betullah diorang berdua nih! Agaknya la kan, kalau diorang nie berniaga durian, memang laku! Sold out sesado! Tapi, untung takde. Sebab diorang makan sampai abis. Sendirik jual, sendirik makan. Ha3...

Kat tempat korang still on lagik ke orang jual durian? Kat sini on lagik. Rambutan pun ado! Strawberry jer takde. Heh3...

8 comments:

wahida said...

kat tmpt saya masih byk lagi yg jual duyan...yg musang king pun masih ada...best!!

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

wahida,
wah! xagak2 name durian, ek?! leez fail trus! hu3..

FirZie83 said...

sini x da la leez...huhu...ada pun org tu da pajak...teringin nak mkn mcm2...kalo blk semenanjung nanti makin muncit la psl sumanya nak mkn...hehe...

azzey said...

dulu sker gakdurian , tp skrg dh tak bp dah. atin lg le ...bau durian pon x leh nak cium....:)

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

Wife to Firdaus Ghazali,
owh.. ye ke? cian la camtu..

hmm.. xpe la.. nnti balik sini, buleh la balas dendam! he3.. muncit2 pon comel.. hiks..

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

azzey,
org mmg xminat. sket2 rase buleh la kot..

Mama Gee said...

sedap ke durian ni ek...dh bertahun2 since kecik2 dulu tak pernah dh makan..

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

Mama Gee,
kpd yg mmg die hard fan of durian akan kata sodap la.. bg leez yg minat suam2 kuku nih rase bese2 jer la..

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google