SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Tuesday, April 12, 2011

PENEBANG POKOK YANG SUNGGUH MENJAGA KESELAMATAN

Mak mintak my 'sayang' tolong tebangkan pokok cermai kat laman umah nenek aku tuh. Dah lama dah nak tebang tapi, asik bertangguh sebab nenek cam sayang plak katanya... Plus, masa tu buah dia lebat! Sampai tak termakan2. Kalau ada orang kampung/jiran2 mintak, ok la jugak. Tapi, bukannya hari2 diorang nak makan cermai pun kan... Last2, jatuh berguguran jerk.

Skang nie, buah dia dah tak berapa lebat. Plus, dah tak nampak buah dah pun. Daun pun dah cam malu2 kucing jer nak tumbuh. So, nenek isytiharkan nak tebang pokok tuh.


~ 1st time aku jumpa penebang pokok yang sungguh mementingkan keselamatan. Siap pakai helmet lagik, ko! Dasat betul! Poyos, owh... my 'sayang' nih..! Ha3...


~ Tebang pakai parang panjang jer sebab chainsaw my 'sayang' rosak. Banyak skru yang tercabut. Parang pun paranglah! Janji rock! ;P


~ Haip2! Hiyarrgghhh!!! Tak buleh blah la tengok helmet my 'sayang' tuh. Muahaha...


~ & akhirnya... menyembah bumi jugak si pokok cermai itu... Tamatlah sudah riwayat sebatang pokok cermai...

Well... korang penah jumpa tak penebang pokok yang sepoyos ini? Hiks...

4 comments:

Faizaharis2 said...

wakakakakakaka kelako laaa wehh....

siap pk helmett tuu

ArELeEz said...

Faizaharis2,
tau xpe..! ha3.. jom gelakkan dia secara b'jemaah. muahaha..

azzey said...

Alaaaaaaaaaaaaaaaa....dh x de le pokok 'cirai' (bak kata atin) tu ek?

ArELeEz said...

azzey,
aah. dah nyah dr laman umah! alaa.. suh a_bern tanam sendirik la pokok cirai tuh! ha3..

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google