SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Wednesday, November 18, 2009

JoM TuLuNg CaRiK aDiK cT nUrDiAnA aUnG sOe

SHAH ALAM - Sepasang suami isteri warga asing yang telah menetap di negara ini selama 10 tahun tidak menyangka pembantu rumah mereka berusia 50 tahun tergamak melarikan puteri tunggal mereka, Siti Nurdiana Aung Soe berumur 2 tahun.

Aung Soe atau Abu Hussin, 38, warga Myanmar dan isteri, Haslinda Damanik, 35, warga Indonesia, terkejut apabila mendapati amahnya dikenali sebagai Suparmi dan anaknya tiada di rumah sebaik pulang dari kerja kira-kira pukul 7.30 malam semalam.

Mereka berdua bekerja sebagai tukang masak di sebuah syarikat katering di Glenmarie di sini.

Menurut Aung Soe, pintu rumahnya di Pangsapuri Brunsfields Riverview di Seksyen 13 di sini berkunci dan sebaik masuk, keadaan bilik didapati bersepah.

"Saya rasa tak sedap hati bila melihat keadaan rumah yang gelap sebaik pulang dari tempat kerja.

"Saya percaya Suparmi keluar bersama anak saya pada waktu tengah hari mengikut maklumat seorang peniaga di tingkat bawah," ceritanya.

Aung Soe bercakap kepada pemberita selepas membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah Shah Alam di sini malam semalam.

Aung Soe memberitahu, pembantu rumahnya itu mula bekerja dengannya September lalu dengan gaji RM400 sebulan dan hubungan mereka sangat rapat selain Suparmi tidak diberi kerja yang berat.

"Isteri saya sejak tadi asyik menangis tak berhenti-henti, saya harap dia pulangkan anak saya. Anak saya, kami tak pernah buat salah kepada dia," katanya sambil berharap segera menemui anak tunggalnya itu.



~ Nie gambar Adik Ct Nurdiana wif mak dia. So, kalo ade sesape t'nampak/t'serempak dgn warga Indon yg m'curigakan, bawak budak kecik spt di dlm gambar kat atas nih, tulung la hubungi pihak b'kose a.s.a.p. Xsalah kite tulung org yg dlm kesusahan. Anak tunggal lak tuh! Cian parents dia...

*Sumber: Kosmo

::. TrULy, MaDLy, DeEpLy .::

2 comments:

Solehah said...

isk3..sedihnya..napa la nak culik anak org..hiyarghhh..

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

Solehah,
tu la.. nak larik, larik jerlah! xyah la poyos gi angkut anak org sekali! huhuhh!!

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google