SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Tuesday, November 29, 2011

STOCK DINNER

Aku buat stock dinner. Eh! Dinner pun aci buat stock2 jugak ke? Owh... jangan salah paham... Nie bukanlah dinner yang heavy macam kari ayam/masak lemak cili padi ayam yang aku masak banyak2 lepas tu buat stock simpan dalam fridge. No3!!!

Stock dinner kat sini maksudnya, aku buat light meal contohnya macam sandwich. Buat banyak2, lepas tu simpan dalam fridge. Malam2, boleh makan. Secara tak langsung dapat la elakkan makan nasik time dinner yang mana aku rasa badan aku akan cepat naik berganda2 bila tak control pengambilan nasik.

Wah! Dah macam dietician pulak kekdahnya... Sila mahapkan keover-an ah kak, ye..?! He3...

~ Kelentang-kelentung kat dapur... & inilah hasilnya. Sandwich telur + daun salad yang dah ready nak dimasukkan dalam fridge. 

Buat dalam sebuku roti potong2 Gardenia tuh. Makan 1 set/dinner. Tapi, kadang2 kalau terover ghalit, boleh cecah jadik 3 set/dinner! Hadoiiyaiiinya pun!!! 

Lepas tu, insap balik. Cepat2 disiplinkan diri! Kembali dengan 1 set/dinner. 

Lagik 1, aku rasa macam nak mula minum susu Anlene balik. 1 set sandwich telur + daun salad dengan 1 mug susu Anlene untuk dinner. Nak jadikkan habit. 

Aku bukan peminum susu yang tegar! Sebulan minum, berbulan2 pulak tak minum. Tak konsisten betul! Tu yang nak konsisten & disiplinkan balik. Harap2 berjaya. Insyaallah...

Plus, susu kan elok untuk tulang. Membekal kalsium kata ko! Umur pun makin lama makin banyak, bukannya makin sikit. Sama jugak macam berat badan. Kalau tak control, memang makin banyaklah jugak. Hu3...

Wish me luck, ye..! Terima kasih... ;)


:: Like3, ek! ::

4 comments:

~ain said...

good luck..

btw, nak sikit sandwich... cam sedap je nampaknya! hehhe

Ekkem Spark said...

Banyakkan lagi kalsium ke hek3...

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

~ain,
tqvm! ;)

ooppss! abis sudah.. he3..

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

Ekkem Spark,
hmm.. ?????

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google